Angels Advertising logoAngels Advertising logoAngels Advertising logoAngels Advertising logo
  • O nas
  • Logo / Brand
  • Projekty graficzne
  • Strony internetowe
  • Portfolio
  • Kontakt
  • Zadzwoń: 513 910 970
Jak wybrać dobrą nazwę dla swojej firmy?
Jak wybrać dobrą nazwę dla swojej firmy? 
Październik 16, 2019
Co to jest hasztag i do czego on służy?
Co to jest hasztag i do czego on służy?
Październik 29, 2019
Jak przygotować opis produktu, by zwiększyć sprzedaż?

Jak przygotować opis produktu, by zwiększyć sprzedaż?

Opis produktu to bardzo ważny element, który w sklepie online lub na stronie firmowej zastępuje konsultanta i sprzedawcę. To pierwszy komunikat o Tobie, z którym zapoznają się potencjalni klienci. On musi być informacyjny, ale też ciekawy i łatwy do przeczytania. Ważne, żeby opis był wyczerpujący i zrozumiały: dane techniczne, sposoby zastosowania, możliwości wykorzystania, działania niepożądane, itd. Poniżej 8 rad, dotyczących tworzenia dobrych opisów produktów.

„Rozmawiaj” z osobą ze swojej grupy docelowej

Nie trzeba próbować pisać tekstu w taki sposób, aby był interesujący dla wszystkich. Jest to niezwykle trudne - prawie niemożliwe. W rzeczywistości najlepiej skupić się na tworzeniu przekazu dla klienta, który najprawdopodobniej potrzebuje i szuka produktu czy usługi - dokona zakupu. Aby to zrobić, spróbuj wyobrazić swojego idealnego klienta oraz zastanowić się m.in. nad tym: jakie ma lub może mieć potrzeby, jakie argumenty go przekonują, co go najbardziej interesuje, co go przekona do zakupu, itd. Wyobraź sobie, że rozmawiasz z nim przy kawie, próbując udzielić odpowiedzi na wszystkie pytania o produkcie czy usłudze w ciągu kilku minut.

Opisuj wyróżniki, zalety oraz korzyści

Czasem klienci, czytając opis produktu, nie znajdują tam ani zalet, ani argumentów. To dlaczego mieliby go kupić?! Opisz zalety produktu, napisz czym różni się od innych. Unikaj specjalistycznego języka, lepiej użyj język korzyści – prosty, zrozumiały dla każdego. Jeśli klient dokładnie zrozumie, że dzięki tej inwestycji rozwiąże swój problem czy zaspokoi potrzebę - szansa na sprzedaż rośnie. Nie warto kopiować „szablonowych” treści z innych stron, zmieniając tylko dane techniczne.

Wyeliminuj zbędne przymiotniki

Dobry opis – to umiarkowana ilość przymiotników! Dość często w opisach produktu można spotkać się z określeniami np. „doskonały”, „najlepszej jakości” lub „oryginalny”, „wyjątkowy”, itp. Obecnie klienci nie ufają takim opisom, bo wiadomo, że każdy będzie chwalił swój produkt.  Oni potrzebują konkretów, więc unikaj powyższych określeń. Lepiej szczegółowo wyjaśnić, dlaczego ten produkt jest dobry i przydatny. Kupujący sam zdecyduje, czy to naprawdę jest wyjątkowa oferta czy nie. To samo dotyczy stopniowania przymiotników: „najpiękniejszy”, „najprostszy” i „najwygodniejszy”. Jeśli masz pewność, że dany produkt jest naprawdę najlepszy na rynku - uzasadnij swoją pozycję i przedstaw dowody.

Jak przygotować opis produktu, by zwiększyć sprzedaż?

Wykorzystaj słowa kluczowe

Nie zapominaj o słowach kluczowych, które pomogą m.in. w dobrym pozycjonowaniu Twojej strony internetowej i podstron w wyszukiwarkach. Oczywiście nie warto przesadzać, używając je w każdym zdaniu. Budując bazę słów kluczowych, skup się na potrzebach klienta: co i w jaki sposób oni wpiszą w Google, kiedy interesują się i potrzebują tego, co sprzedajesz.

„Włącz” wyobraźnie potencjalnego klienta

Przymiotniki np. „chrupiące”, „soczyste” lub „pachnące” podświadomie pobudzają wyobraźnię i pomagają lepiej zrozumieć właściwości produktu. Ich wykorzystanie w opisach sprawiają, że czytelnicy wyobrażają sobie, co i jak się poczują, jeśli będą mieli ten produkt. Spróbuj rozpocząć tekst od „Wyobraźmy sobie ...”, itp. Następnie wyjaśnij, w jaki sposób ten produkt może być przydatny dla konkretnego klienta i gdzie można go użyć.

Struktura tekstu musi być przejrzysta

Ułóż opisy w wyraźny i logiczny sposób, podziel go na krótkie akapity. Korzystaj z wypunktowań, pogrubień, ale tylko najważniejszych słów i zwrotów. Rób odstępy między wierszami, ponieważ to znacznie ułatwia czytanie. Oczywiście nie zapomnij o zdjęciach i ilustracjach (o dobrej jakości). Większość ludzi to wzrokowcy – obrazek na nich działa lepiej oraz na dłużej zostaje w pamięci, niż tekst.

Pamiętaj, że dobry opis to nie tylko starannie wypunktowane cechy produktu czy usługi, uzupełnione dużą ilością pozytywnych przymiotników. To nie treść, która nachalnie namawia do zakupu. Dobry opis - to korzystna i precyzyjna informacja, która dostarcza przydatną wiedzę oraz pomoże konsumentom podjąć decyzję zakupową. Unikalne i wysokiej jakości opisy produktów czy usług – to dobry start dalszych etapów i działań w procesie zakupowo-sprzedażowym.

Zobacz projekty logo i cennik

Zobacz projekty i cennik

Sebastian Mroczek


>Założyciel Angels Advertising spełnia się jako Brand Manager. Chętnie przekazuje swoją wiedzę oraz zagłębia się w tematy związane ze sprzedażą w tym głównie obrazowanie, mówienie/pisanie, a zarazem emocjami towarzyszącymi podczas zakupu. Doceniony za szkolenia dla osób oraz firm w tematach grafiki i marketingu uważa, że mamy dużo do odkrycia w tych dziedzinach. Obecnie specjalizując się w budowaniu wizerunku oraz promocji małych i średnich firm zamienia pomysły w korzyści dla Zleceniodawców. Chcesz porozmawiać o Swojej marce? Napisz na maila: biuro@angelsadvertising.pl lub zadzwoń: 513 910 970.

Przeczytaj również

Jak zaprojektować dobre opakowanie?
Październik 15, 2019

Jak zaprojektować dobre opakowanie?


Czytaj dalej

Najnowsze wpisy

  • Rejestracja domeny – jak zarejestrować adres firmowej strony? Luty 17, 2020
  • Jak stworzyć strategię treści i generować większy ruch? Luty 12, 2020
  • Bezpieczna strona internetowa na WordPressie Luty 3, 2020

Projektowanie stron WWW

Zobacz więcej

Projektowanie logo

Zobacz więcej
Angels Advertising

ul. Dolna 16, lok. 2, 10-699 Olsztyn

pn. - pt. | 8.00 - 16-00

biuro@angelsadvertising.pl

+48 513 910 970

  • Strona główna
  • Logo / Brand
  • Projekty graficzne
  • Strony internetowe
  • Portfolio
  • Kontakt
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Tworzenie stron firmowych
  • Studio Graficzne Warszawa
  • Strony internetowe Olsztyn
© Copyright 2013 - 2020 Angels Advertising Sebastian Mroczek | Interaktywna Agencja Reklamowa Olsztyn | Strony internetowe Warszawa

Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies.

Pokaż całą zgodę Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies, jak też na przetwarzanie w celach analizy moich zachowań w niniejszej Stronie moich danych osobowych, zapisywanych w tych plikach, pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze Strony przez Angels Advertising Sebastian Mroczek z siedzibą w Olsztynie przy ul. Dolna 16, lokal 2, 10-699 Olsztyn oraz jego Partnerów. Więcej informacji związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdą Państwo w naszej Polityce Prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, przyjmuję do wiadomości, że mogę w dowolnym momencie wycofać tę zgodę poprzez link umieszczony w Polityce Prywatności

Wyrażam zgodęPolityka prywatności