Jak przygotować opis produktu, by zwiększyć sprzedaż?

Opis produktu to bardzo ważny element, który w sklepie online lub na stronie firmowej zastępuje konsultanta i sprzedawcę. To pierwszy komunikat o Tobie, z którym zapoznają się potencjalni klienci. On musi być informacyjny, ale też ciekawy i łatwy do przeczytania. Ważne, żeby opis był wyczerpujący i zrozumiały: dane techniczne, sposoby zastosowania, możliwości wykorzystania, działania niepożądane, itd. Poniżej 8 rad, dotyczących tworzenia dobrych opisów produktów.

„Rozmawiaj” z osobą ze swojej grupy docelowej

Nie trzeba próbować pisać tekstu w taki sposób, aby był interesujący dla wszystkich. Jest to niezwykle trudne – prawie niemożliwe. W rzeczywistości najlepiej skupić się na tworzeniu przekazu dla klienta, który najprawdopodobniej potrzebuje i szuka produktu czy usługi – dokona zakupu. Aby to zrobić, spróbuj wyobrazić swojego idealnego klienta oraz zastanowić się m.in. nad tym: jakie ma lub może mieć potrzeby, jakie argumenty go przekonują, co go najbardziej interesuje, co go przekona do zakupu, itd. Wyobraź sobie, że rozmawiasz z nim przy kawie, próbując udzielić odpowiedzi na wszystkie pytania o produkcie czy usłudze w ciągu kilku minut.

Opisuj wyróżniki, zalety oraz korzyści

Czasem klienci, czytając opis produktu, nie znajdują tam ani zalet, ani argumentów. To dlaczego mieliby go kupić?! Opisz zalety produktu, napisz czym różni się od innych. Unikaj specjalistycznego języka, lepiej użyj język korzyści – prosty, zrozumiały dla każdego. Jeśli klient dokładnie zrozumie, że dzięki tej inwestycji rozwiąże swój problem czy zaspokoi potrzebę – szansa na sprzedaż rośnie. Nie warto kopiować „szablonowych” treści z innych stron, zmieniając tylko dane techniczne.

Wyeliminuj zbędne przymiotniki

Dobry opis – to umiarkowana ilość przymiotników! Dość często w opisach produktu można spotkać się z określeniami np. „doskonały”, „najlepszej jakości” lub „oryginalny”, „wyjątkowy”, itp. Obecnie klienci nie ufają takim opisom, bo wiadomo, że każdy będzie chwalił swój produkt.  Oni potrzebują konkretów, więc unikaj powyższych określeń. Lepiej szczegółowo wyjaśnić, dlaczego ten produkt jest dobry i przydatny. Kupujący sam zdecyduje, czy to naprawdę jest wyjątkowa oferta czy nie. To samo dotyczy stopniowania przymiotników: „najpiękniejszy”, „najprostszy” i „najwygodniejszy”. Jeśli masz pewność, że dany produkt jest naprawdę najlepszy na rynku – uzasadnij swoją pozycję i przedstaw dowody.



Wykorzystaj słowa kluczowe

Nie zapominaj o słowach kluczowych, które pomogą m.in. w dobrym pozycjonowaniu Twojej strony internetowej i podstron w wyszukiwarkach. Oczywiście nie warto przesadzać, używając je w każdym zdaniu. Budując bazę słów kluczowych, skup się na potrzebach klienta: co i w jaki sposób oni wpiszą w Google, kiedy interesują się i potrzebują tego, co sprzedajesz.

„Włącz” wyobraźnie potencjalnego klienta

Przymiotniki np. „chrupiące”, „soczyste” lub „pachnące” podświadomie pobudzają wyobraźnię i pomagają lepiej zrozumieć właściwości produktu. Ich wykorzystanie w opisach sprawiają, że czytelnicy wyobrażają sobie, co i jak się poczują, jeśli będą mieli ten produkt. Spróbuj rozpocząć tekst od „Wyobraźmy sobie …”, itp. Następnie wyjaśnij, w jaki sposób ten produkt może być przydatny dla konkretnego klienta i gdzie można go użyć.

Struktura tekstu musi być przejrzysta

Ułóż opisy w wyraźny i logiczny sposób, podziel go na krótkie akapity. Korzystaj z wypunktowań, pogrubień, ale tylko najważniejszych słów i zwrotów. Rób odstępy między wierszami, ponieważ to znacznie ułatwia czytanie. Oczywiście nie zapomnij o zdjęciach i ilustracjach (o dobrej jakości). Większość ludzi to wzrokowcy – obrazek na nich działa lepiej oraz na dłużej zostaje w pamięci, niż tekst.

Pamiętaj, że dobry opis to nie tylko starannie wypunktowane cechy produktu czy usługi, uzupełnione dużą ilością pozytywnych przymiotników. To nie treść, która nachalnie namawia do zakupu. Dobry opis – to korzystna i precyzyjna informacja, która dostarcza przydatną wiedzę oraz pomoże konsumentom podjąć decyzję zakupową. Unikalne i wysokiej jakości opisy produktów czy usług – to dobry start dalszych etapów i działań w procesie zakupowo-sprzedażowym.