Angels Advertising logoAngels Advertising logoAngels Advertising logoAngels Advertising logo
  • O nas
  • Logo / Brand
  • Projekty graficzne
  • Strony internetowe
  • Portfolio
  • Kontakt
  • Zadzwoń: 513 910 970
Jak dodać firmę do Google Moja Firma?
Jak dodać firmę do Google Moja Firma?
Styczeń 22, 2020
Bezpieczna strona internetowa na WordPressie
Bezpieczna strona internetowa na WordPressie
Luty 3, 2020
Strony internetowe UX Friendly - co to znaczy i jak to wdrożyć?

Strony internetowe UX Friendly - co to znaczy i jak to wdrożyć?

Dawniej tworzenie stron było prostsze, choć finalnie nie były one szczególnie urodziwe pod kątem wizualnym. Stronę od podstaw często budowała jedna osoba - grafik, koder i twórca tekstów w jednym, używając do tego Pajączka czy Notatnika i pisząc kolejne linijki kodu strony. Obecnie za stworzenie strony odpowiada zespół ekspertów. Powstały też terminy, które dla wielu stanowią zagadkę, np. UX. Czym zatem są i jak powstają strony internetowe UX Friendly?

Czym jest UX?

UX (ang. User Experience, użyteczność) to jeden z popularniejszych i ważniejszych trendów w branży, zwłaszcza na rynku e-commerce. W najprostszym tłumaczeniu, strony internetowe UX Friendly to witryny funkcjonalne, które ułatwiają odbiorcy obcowanie z daną witryną www. To z kolei zwiększa szansę, że odbiorca odwiedzający stronę na niej pozostanie i nie odejdzie do konkurencji. Strony internetowe UX to witryny o dobrze zbudowanej nawigacji, z przyciskami wykonywania akcji (CTA) czy inteligentną wyszukiwarką. Najważniejsze cechy UX to:

  • użyteczność
  • dostępność
  • atrakcyjność

Zobacz projekty stron i cennik

Zobacz projekty i cennik

Jak tworzyć strony internetowe UX Friendly?

Dobry UX wymaga od twórcy strony, aby w pierwszej kolejności poznał on potencjalnego odbiorcę. Następnie musi zbadać jego preferencje i dostosować funkcjonalność witryny do jego potrzeb. Nawet najpiękniejsza strona nie zachęci bowiem internauty do pozostania, jeżeli pojawią się problemy z nawigacją.

Dlatego na stronie stworzonej zgodnie z zasadami UX Friendly muszą znaleźć się rozwiązania technologiczne, które zaciekawią odbiorcę. Jeżeli to sklep internetowy, niezbędna jest również właściwie skonstruowana ścieżka zakupowa. Im strona jest bardziej zbieżna z oczekiwaniami i wymaganiami grupy docelowej, tym większa jest użyteczność strony (UX). Strony internetowe UX Friendly składają się z pięciu elementów "użyteczności":

  • Nauczalność (learnability) – prostota wykonywania zadań przez użytkownika będącego pierwszy raz na stronie.
  • Skuteczność (efficiency) – łatwość wykonywania zadań przez użytkownika znającego interfejs strony.
  • Zapamiętywalność (memorability) – korzystanie ze strony przez użytkownika, który na nią wróci: czy będzie pamiętał, jak z niej korzystać, czy może musiał uczyć się wszystkiego od początku.
  • Błędy (errors) – błędy popełnione przez użytkownika w czasie realizacji zadań na stronie i zapobieganie strony w jej powstawaniu.
  • Satysfakcja (satisfaction) – sprawdzenie, czy strona jest przyjazna w odbiorze.

Zobacz projekty logo i cennik

Zobacz projekty i cennik

Jak sprawdzić, czy strona internetowa jest użyteczna?

Sprawdzenie strony internetowej na płaszczyźnie użyteczności zlecić można firmom o profilu badawczym lub specjalistom z Angels Advertising. Wówczas właściciel strony otrzyma raport użyteczności wraz z sugestiami do wdrożenia, które miałyby poprawić UX Friendly strony. Jeżeli ktoś broni się przed poniesieniem dodatkowych kosztów, które warto uwzględnić w swoim budżecie, skorzystać można z narzędzi do analityki webowej. Pomocne będzie na przykład Google Analytics i stosunek wyjść z danej podstrony, co może świadczyć o błędach w kwestii jej użyteczności.

Zawsze o pomoc i opinie poprosić można również samych odbiorców. Najlepiej przedstawiając im ankietę do wypełnienia w zamian za gratisy lub bonusy, co zawsze skłania do uczestnictwa w badaniu.

Podsumowując, zawsze warto dążyć do tego, aby tworzyć strony internetowe User Experience Friendly. Kluczem jest postawienie się po stronie odbiorcy, wchodząc w skórę użytkowników odwiedzających daną stronę www.

Sebastian Mroczek


Założyciel Angels Advertising spełnia się jako Brand Manager. Chętnie przekazuje swoją wiedzę oraz zagłębia się w tematy związane ze sprzedażą w tym głównie obrazowanie, mówienie/pisanie, a zarazem emocjami towarzyszącymi podczas zakupu. Doceniony za szkolenia dla osób oraz firm w tematach grafiki i marketingu uważa, że mamy dużo do odkrycia w tych dziedzinach. Obecnie specjalizując się w budowaniu wizerunku oraz promocji małych i średnich firm zamienia pomysły w korzyści dla Zleceniodawców. Chcesz porozmawiać o Swojej marce? Napisz na maila: biuro@angelsadvertising.pl lub zadzwoń: 513 910 970.

Przeczytaj również

Jak stworzyć strategię treści i generować większy ruch?
Luty 12, 2020

Jak stworzyć strategię treści i generować większy ruch?


Czytaj dalej
Bezpieczna strona internetowa na WordPressie
Luty 3, 2020

Bezpieczna strona internetowa na WordPressie


Czytaj dalej
Jak dodać firmę do Google Moja Firma?
Styczeń 22, 2020

Jak dodać firmę do Google Moja Firma?


Czytaj dalej

Najnowsze wpisy

  • Rejestracja domeny – jak zarejestrować adres firmowej strony? Luty 17, 2020
  • Jak stworzyć strategię treści i generować większy ruch? Luty 12, 2020
  • Bezpieczna strona internetowa na WordPressie Luty 3, 2020

Projektowanie stron WWW

Zobacz więcej

Projektowanie logo

Zobacz więcej
Angels Advertising

ul. Dolna 16, lok. 2, 10-699 Olsztyn

pn. - pt. | 8.00 - 16-00

biuro@angelsadvertising.pl

+48 513 910 970

  • Strona główna
  • Logo / Brand
  • Projekty graficzne
  • Strony internetowe
  • Portfolio
  • Kontakt
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Tworzenie stron firmowych
  • Studio Graficzne Warszawa
  • Strony internetowe Olsztyn
© Copyright 2013 - 2020 Angels Advertising Sebastian Mroczek | Interaktywna Agencja Reklamowa Olsztyn | Strony internetowe Warszawa

Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies.

Pokaż całą zgodę Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies, jak też na przetwarzanie w celach analizy moich zachowań w niniejszej Stronie moich danych osobowych, zapisywanych w tych plikach, pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze Strony przez Angels Advertising Sebastian Mroczek z siedzibą w Olsztynie przy ul. Dolna 16, lokal 2, 10-699 Olsztyn oraz jego Partnerów. Więcej informacji związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdą Państwo w naszej Polityce Prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, przyjmuję do wiadomości, że mogę w dowolnym momencie wycofać tę zgodę poprzez link umieszczony w Polityce Prywatności

Wyrażam zgodęPolityka prywatności