Nazwa firmy (naiming) jest bardzo ważnym elementem działalności gospodarczej. Ma wpływ na rozpoznawalność, świadomość, zapamiętywalność marki. Nie ma jednej reguły na wymyślenie skutecznego naimingu, jednak są pewne wskazówki i rady, które w tym mogą pomóc. Poniżej kilka najważniejszych:
- Wybierając nazwę firmy należy wziąć pod uwagę rodzaj działalności gospodarczej: lokalny (miasto czy region?), krajowy (cały kraj czy tylko niektóre regiony?), międzynarodowy (jak dużo oraz które kraje?), online’owy (tylko online czy też offline?). Jest to szczególnie ważnym dla firm, które są międzynarodowe lub istnieją wyłącznie w Internecie. Np. nazwa sklepu internetowego musi być przede wszystkim przyjazna wyszukiwarkom – oryginalna, niepowszechna oraz łatwa do zapamiętywania.
- Chcąc użyć w nazwie kilku słów koniecznie musisz przetestować jej znaczenie oraz brzmienie w przypadku zmiany ich kolejności. Jeśli wtedy traci się sens lub nazwa przypomina nazwę konkurentów – należy natychmiast zrezygnować z tej opcji i wybrać inny naiming.
- Łącząc skróty różnych słów oraz ich oddzielne części można tworzyć nowe słowa – atrakcyjne nazwy . Zabieg ten pomaga także uniknąć stosowania długich nazw. Na przykład BMW (Bayerische Motoren Werke AG), NASA (National Aeronautics and Space Administration), IKEA (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

- Pomyśl z czym chcesz żeby był kojarzony Twój biznes? Trafnie dobrane skojarzenie może zapewnić dobrą rozpoznawalność i zapamiętywalność. Mogą to być różne postacie historyczne lub filmowe, rośliny lub zwierzęta, nazwy planet. Dobre przykłady: Puma, Red Bull, Bounty, Jaguar. Wybierając odpowiednie skojarzenie i nazwę dla firmy międzynarodowej, warto pamiętać o różnicach historycznych i kulturowych (to co w Polsce jest dobrze kojarzone i wywołuje pozytywne emocje, w Chinach może mieć odwrotny efekt).
- Jak cudzoziemcy będą postrzegać nazwę firmy? Przed ostatecznym zaakceptowaniem nazwy firmy należy ją przetestować wśród obcokrajowców. To samo słowo w różnych językach będzie miało inne brzmienie oraz może mieć inne znaczenie. Ten zabieg pomoże uniknąć niekorzystnej interpretacji nazwy firmy w innych krajach.
- Jak już masz wybraną nazwę, to zrób przerwę. Jeśli po kilku dniach przeczytasz wybraną nazwę i stwierdzisz, że ona idealnie pasuje do Twojego biznesu – dokonałeś właściwego wyboru.
Pamiętaj jednak, że praktycznie każda nazwa może być dobrą i skuteczną, jeśli jest poparta dobrym produktem lub usługą. Np. nazwa Ritz-Carlton nic nie znaczy, ale piękne hotele, wysokie standardy oraz dobra obsługa klienta sprawiły, że to słowo kojarzy się wielu ludziom ze wspaniałymi wakacjami.