Angels Advertising logoAngels Advertising logoAngels Advertising logoAngels Advertising logo
  • O nas
  • Logo / Brand
  • Projekty graficzne
  • Strony internetowe
  • Portfolio
  • Kontakt
  • Zadzwoń: 513 910 970
Jak zaprojektować dobre opakowanie?
Jak zaprojektować dobre opakowanie?
Październik 15, 2019
Jak przygotować opis produktu, by zwiększyć sprzedaż?
Jak przygotować opis produktu, by zwiększyć sprzedaż?
Październik 21, 2019
Jak wybrać dobrą nazwę dla swojej firmy?

Jak wybrać dobrą nazwę dla swojej firmy?

Nazwa firmy (naiming) jest bardzo ważnym elementem działalności gospodarczej. Ma wpływ na rozpoznawalność, świadomość, zapamiętywalność marki. Nie ma jednej reguły na wymyślenie skutecznego naimingu, jednak są pewne wskazówki i rady, które w tym mogą pomóc. Poniżej kilka najważniejszych:

  1. Wybierając nazwę firmy należy wziąć pod uwagę rodzaj działalności gospodarczej: lokalny (miasto czy region?), krajowy (cały kraj czy tylko niektóre regiony?), międzynarodowy (jak dużo oraz które kraje?), online’owy (tylko online czy też offline?).  Jest to szczególnie ważnym dla firm, które są międzynarodowe lub istnieją wyłącznie w Internecie. Np. nazwa sklepu internetowego musi być przede wszystkim przyjazna wyszukiwarkom - oryginalna, niepowszechna oraz łatwa do zapamiętywania.
  2. Chcąc użyć w nazwie kilku słów koniecznie musisz przetestować jej znaczenie oraz brzmienie w przypadku zmiany ich kolejności. Jeśli wtedy traci się sens lub nazwa przypomina nazwę konkurentów - należy natychmiast zrezygnować z tej opcji i wybrać inny naiming.
  3. Łącząc skróty różnych słów oraz ich oddzielne części można tworzyć nowe słowa - atrakcyjne nazwy . Zabieg ten pomaga także uniknąć stosowania długich nazw. Na przykład BMW (Bayerische Motoren Werke AG), NASA (National Aeronautics and Space Administration), IKEA (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Jak wybrać dobrą nazwę dla swojej firmy?
  1. Pomyśl z czym chcesz żeby był kojarzony Twój biznes? Trafnie dobrane skojarzenie może zapewnić dobrą rozpoznawalność i zapamiętywalność. Mogą to być różne postacie historyczne lub filmowe, rośliny lub zwierzęta, nazwy planet. Dobre przykłady: Puma, Red Bull, Bounty, Jaguar. Wybierając odpowiednie skojarzenie i nazwę dla firmy międzynarodowej, warto pamiętać o różnicach historycznych i kulturowych (to co w Polsce jest dobrze kojarzone i wywołuje pozytywne emocje, w Chinach może mieć odwrotny efekt).
  2. Jak cudzoziemcy będą postrzegać nazwę firmy? Przed ostatecznym zaakceptowaniem nazwy firmy należy ją przetestować wśród obcokrajowców. To samo słowo w różnych językach będzie miało inne brzmienie oraz może mieć inne znaczenie. Ten zabieg pomoże uniknąć niekorzystnej interpretacji nazwy firmy w innych krajach.
  3. Jak już masz wybraną nazwę, to zrób przerwę. Jeśli po kilku dniach przeczytasz wybraną nazwę i stwierdzisz, że ona idealnie pasuje do Twojego biznesu – dokonałeś właściwego wyboru.

Pamiętaj jednak, że praktycznie każda nazwa może być dobrą i skuteczną, jeśli jest poparta dobrym produktem lub usługą. Np. nazwa Ritz-Carlton nic nie znaczy,  ale piękne hotele, wysokie standardy oraz dobra obsługa klienta sprawiły, że to słowo kojarzy się wielu ludziom ze wspaniałymi wakacjami.

Zobacz projekty logo i cennik

Zobacz projekty i cennik

Sebastian Mroczek


>Założyciel Angels Advertising spełnia się jako Brand Manager. Chętnie przekazuje swoją wiedzę oraz zagłębia się w tematy związane ze sprzedażą w tym głównie obrazowanie, mówienie/pisanie, a zarazem emocjami towarzyszącymi podczas zakupu. Doceniony za szkolenia dla osób oraz firm w tematach grafiki i marketingu uważa, że mamy dużo do odkrycia w tych dziedzinach. Obecnie specjalizując się w budowaniu wizerunku oraz promocji małych i średnich firm zamienia pomysły w korzyści dla Zleceniodawców. Chcesz porozmawiać o Swojej marce? Napisz na maila: biuro@angelsadvertising.pl lub zadzwoń: 513 910 970.

Najnowsze wpisy

  • Rejestracja domeny – jak zarejestrować adres firmowej strony? Luty 17, 2020
  • Jak stworzyć strategię treści i generować większy ruch? Luty 12, 2020
  • Bezpieczna strona internetowa na WordPressie Luty 3, 2020

Projektowanie stron WWW

Zobacz więcej

Projektowanie logo

Zobacz więcej
Angels Advertising

ul. Dolna 16, lok. 2, 10-699 Olsztyn

pn. - pt. | 8.00 - 16-00

biuro@angelsadvertising.pl

+48 513 910 970

  • Strona główna
  • Logo / Brand
  • Projekty graficzne
  • Strony internetowe
  • Portfolio
  • Kontakt
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Tworzenie stron firmowych
  • Studio Graficzne Warszawa
  • Strony internetowe Olsztyn
© Copyright 2013 - 2020 Angels Advertising Sebastian Mroczek | Interaktywna Agencja Reklamowa Olsztyn | Strony internetowe Warszawa

Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies.

Pokaż całą zgodę Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies, jak też na przetwarzanie w celach analizy moich zachowań w niniejszej Stronie moich danych osobowych, zapisywanych w tych plikach, pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze Strony przez Angels Advertising Sebastian Mroczek z siedzibą w Olsztynie przy ul. Dolna 16, lokal 2, 10-699 Olsztyn oraz jego Partnerów. Więcej informacji związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdą Państwo w naszej Polityce Prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, przyjmuję do wiadomości, że mogę w dowolnym momencie wycofać tę zgodę poprzez link umieszczony w Polityce Prywatności

Wyrażam zgodęPolityka prywatności