Hosting dla strony firmy jest niezbędny do tego, aby witryna była widoczna w Internecie. Pozostaje zadać sobie pytanie, jak znaleźć, a chwilę później kupić hosting dla firmowej strony. Na jakie kluczowe czynniki trzeba zwrócić uwagę przy wyborze serwera dla strony firmy?
Czym jest hosting internetowy?
W pierwszej kolejności należy wyjaśnić sam termin. Hosting to bowiem miejsce wyodrębnione na dysku twardym stale podłączonym do Internetu. Właśnie na specjalnie wydzielonym miejscu można przechowywać wszystkie dane, a w tym pliki multimedialne, dokumenty czy konta e-mail. Na polskim rynku nie brakuje firm hostingowych dostarczających klientom indywidualnym i biznesowym miejsce na serwerach. Jak znaleźć najlepszy hosting dla strony firmy w całym gąszczu ofert?
Jak wybrać najlepszy hosting?
Wśród dostawców hostingów znaleźć można opcje darmowe i płatne. Korzystanie z tych pierwszych, zwłaszcza w przypadku stron firmowych, nie jest najlepszym rozwiązaniem, bo darmowe serwery są pełne mankamentów. Przede wszystkim niechcianym, ale częstym dodatkiem do darmowych hostingów są nachalne reklamy. Jakby tego było mało, niczym dziwnym są częste awarie, ograniczone funkcjonalności i brak kontaktu z supportem. Chyba nie trzeba wyjaśniać, jak wiele wizerunkowo i finansowo może stracić firma, której strona nie otwiera się przez dzień, dwa, a nawet cały weekend. Jeśli dodać do tego niewielki transfer danych, ograniczoną przestrzeń dyskową i brak obsługi konkretnych technologii, darmowy hosting to wręcz proszenie się o kłopoty przez przedsiębiorcę. Wszystkie powyższe problemy mają swoje odzwierciedlenie w pierwszym wrażeniu odbiorcy. Firma straci więc na płaszczyźnie wizerunku, z którego odbudową może sobie nie poradzić.
Zobacz projekty stron i cennik
Zobacz projekty i cennikNie każdy przedsiębiorca, którego interesuje optymalny hosting dla strony firmy, wie, czym kierować się przy jego wyborze. Dlatego najlepiej, kiedy skontaktuje się on ze specjalistami odpowiedzialnymi za kreowanie jego firmowej strony internetowej. To o wiele lepsze i bezpieczniejsze niż kierowanie się opiniami internautów z forów dyskusyjnych, gdzie opinie mogą być przekłamane, a nawet sponsorowane. W przypadku Angels Advertising specjalista zaproponuje optymalny hosting pod kątem technologii, w której napisana będzie witryna, i obsługi tworzonej strony. Zawsze proponuje on konto, zwracając uwagę na:
- pojemność serwera
- transfer
- bezawaryjny czas działania (uptime)
- obsługiwaną technologię
- backupy (kopie bezpieczeństwa)
O co pytać, wybierając hosting dla strony firmy?
Przedsiębiorca, który zamierza stworzyć więcej kont e-mail czy subdomen powinien zwrócić uwagę przestrzeń na dysku i transfer danych. Przy mniejszych firmach, na przykład stronach wizytówkach, konto hostingowe nie musi być szczególnie przebogate. Co innego w przypadku sklepów internetowych o kilku tysiącach produktów. Odnośnie przydziału procesora i pamięci RAM, kluczowym pytaniem jest, czy po przekroczeniu transferu usługa zostaje wstrzymana, czy może usługodawca nalicza dodatkowe opłaty. Jeśli usługa nie zostanie wyłączona, użytkownik może być zaskoczony wysokością faktury. Sam limit jest natomiast ważny, ale uwagę zwracać i zapalić czerwoną lampkę powinny konta określane mianem bezlimitowych. Wielce prawdopodobne, że dostawca hostingu korzysta z dysków starego typu, lub ceny pakietów po 12 miesiącach mocno wzrosną.
Zawsze ciekawym dodatkiem do konta hostingowego są też panel Direct Admin, wersja PHP oraz MySQL zgodna z obecnie dostępnymi najnowszymi wersjami.
Zobacz projekty logo i cennik
Zobacz projekty i cennikKoniecznie spytać trzeba o cenę. Ta może wydawać się szczególnie atrakcyjna w pierwszym roku, po czym przedłużenie konta o 12 miesięcy to już znacznie wyższe koszta. Zdarza się wielokrotnie, że cena pakietu hostingowego w pierwszym roku jest kilkukrotnie niższa od tego, co przyjdzie przedsiębiorcy zapłacić po upływie roku.
Wybór hostingu dla strony firmy, zwłaszcza w przypadku nieco „zielonych” przedsiębiorców, nie jest wcale łatwy. Dobrze potwierdzają to statystyki. Okazuje się, że 95% osób zarządzających swoją stroną internetową nawet w 1/10 nie wykorzystuje zasobów konta hostingowego. Właściciel strony, który posiada na hostingu do 3 stron firmowych, wykorzystuje około 400-600 MB pojemności. Analogicznie jest zresztą z transferem, który wykorzystywany jest w zakresie od kilku do kilkunastu GB miesięcznie, nie więcej. Konta bez limitów są więc tylko niepotrzebnym wydatkiem. Lepiej zainwestować w hosting o słabszych, ale w pełni wystarczających parametrach, stawiając jednocześnie na renomowane serwery oparte o szybsze dyski SSD.