Strona internetowa jako wsparcie dla nowej firmy

Strona internetowa jest niezbędnym kanałem komunikacji firmy z klientami oraz partnerami. To także ważny element promocji, pozwalający zaistnieć – wprowadzić biznes na rynek. Wiele nowych firm uważa, że stworzenie witryny to pierwszy krok w walce z konkurencją.

 „Ten kogo nie ma w Internecie – nie istnieje” – wypowiedzenie, które często możemy spotkać w różnych kontekstach, w tym także biznesowym. Chodzi tutaj nie tylko o firmową stronę internetową, ale także o profili w social mediach, wizytówki na portalach branżowych, blogi firmowe, itd. Czy są jakieś firmy, które mogą obejść się bez witryny? Oczywiście istnieją obszary branżowe, dla których strona nie jest strategicznie ważna. Ale nie znaczy to, że niepotrzebna. Rynek szybko się zmienia – nawet jeśli świadczymy usługi offline (np. pieczenie ciast na imprezy okolicznościowe), to nasi klienci szukają takich ofert w pierwszej kolejności w świecie online.

Strona firmowa – szansa skutecznie istnieć na rynku

Ona wspiera biznes, w szczególności na początkowym etapie jego istnienia.

Prezentacja firmy

Główną funkcją strony, jeśli zaczynasz prowadzić sprzedaż produktów czy usług, jest ich efektywne wprowadzenie na rynek (zarówno pojedynczej oferty, jak i szerokiej gamy). To główne źródło informacji – witryna pomoże wypromować nowy biznes i pozyskać konsumentów. W praktyce bardzo często nowe firmy zdobywają pierwszych klientów właśnie po premierze strony internetowej.

Zobacz projekty stron i cennik

Zobacz projekty i cennik

Kreowanie wizerunku

Nowa firma dopiero kształtuje swój wizerunek wśród klientów i partnerów. Nie ma jeszcze portfolio i referencji od klientów, dotyczących jakości świadczonych usług czy produktów. Strona więc jest jednym z najważniejszych narzędzi do kreowania pierwszego wrażenia oraz wizerunku młodej firmy. Dodatkowo, nawet na późniejszych etapach istnienia działalności gospodarczej, witryna internetowa jest odwiedzana przez potencjalnych klientów częściej niż siedziba, zatem jej rola w kreowaniu wizerunku firmy jest ważna cały czas. Buduje bowiem tożsamość marki.

Kanał komunikacji i sprzedaży

Strona firmowa to sprawna komunikacja oraz lekki i prosty sposób na kontakt. Najczęściej nowe marki nie posiadają rozbudowanej siedziby i działów m.in. sprzedaży, zatem pomocną będzie strona, gdzie klienci znajdą wszystkie interesujące ich informacje oraz zostawią pytania.

Budowanie bazy klientów

Witryna to doskonały sposób na zbieranie informacji i tworzenia baz danych o potencjalnych klientach (m.in. formularze kontaktowe, narzędzia analityczne, itd.).

Budowanie bazy klientów

Witryna to doskonały sposób na zbieranie informacji i tworzenia baz danych o potencjalnych klientach (m.in. formularze kontaktowe, narzędzia analityczne, itd.).

Narzędzie reklamowo-marketingowe

Strona internetowa to także źródło informacji oraz kanał realizacji kampanii marketingowych. Zaimplementowanie na stronie piksela z Facebooka pomoże w lepszym wykorzystaniu swoich reklam w social mediach oraz zwiększeniu ruchu i konwersji na stronie internetowej.

Dobrze prowadzony serwis ma ważny wpływ na rozwój firmy. Bez względu na rodzaj prowadzonej działalności powinniśmy zadbać o stronę internetową, która będzie spełniać cele biznesowe. Oznacza to, że jej format, koncepcja, treść mają bezpośredni wpływ na sprzedaż, w szczególności młodych firm. W naszym kolejnym artykule znajdziesz kilka rad dla nowych marek, które tworzą swoje strony internetowe.