Poprawa konwersji? Co to znaczy? Wyobraź siebie, że codziennie na Twoją stronę www trafia 100 osób (liczba może być oczywiście mniejsza lub kilkukrotnie większa), natomiast kontaktuje się z Tobą tylko część. W naszym przykładzie będą to 3 osoby dziennie. Przyjmując, że prowadzisz małą firmę, dla Ciebie to i tak poczucie zainteresowania Twoimi usługami. W sumie nie jest źle, pozyskujesz też klientów z innych źródeł, tak też strony internetowe są tylko uzupełnieniem. Klienci z polecenia, to przecież lojalne osoby, które chętnie polecają Twoje usługi. Czy będzie tak jednak zawsze? Jak się możemy przekonać, widoczny jest spadek poleceń (naturalnych) stąd coraz mniej mamy darmowej reklamy.
Zaczyna się „walka” o każdego klienta z sieci (między innymi strony internetowe), szczególnie pozyskanego z naturalnego organicznego ruchu.>
Działajmy, mamy przecież 100 unikalnych wejść na stronę internetową, to są przecież osoby, które weszły na Twoją stronę i coś ich skłoniło do jej opuszczenia. Powodów może być wiele, między innymi niewłaściwe działanie strony jak np. niepoprawne przygotowanie responsywności, czy wolne wczytywanie się. Jest to przeważnie utrata jakiś 5-40%. Co jednak z resztą? Kilka procent straty to, osoby „zabłąkane”, które weszły przez przypadek, myląc się w nazwie, czy szukając czegoś podobnego. W większości jednak, są to osoby, których nie zaciekawiła oferta, podałeś tylko suchy opis firmy oraz zrozumiałą tylko dla Ciebie ofertę (opis techniczny, często napisany w pośpiechu bez nagłówków, wstępów oraz w bloku tekstu bez przełożenia na korzyści, jakie może otrzymać klient). Rezygnacja, jest też często powodem braku zaufania, związane jest to z brakiem odpowiednich grafik/zdjęć (źle dobrane zdjęcia z banków zdjęć) i zbyt mała ilość zdjęć naturalnych, w tym zdjęć Twojej usługi oraz zespołu.
Poprawa konwersji to krótko pisząc „zwiększenie ilości oczekiwanych zdarzeń”.
W naszym przykładzie, będzie to podniesienie ilości klientów, którzy kontaktowali się z Tobą codziennie, z ilości 3 osób, do przynajmniej 9 osób. Nie musisz się jednak ograniczać, walcz o wyniki znacznie lepsze, 18 osób to również realna ilość. Taka liczba klientów pozwoli Ci na wykonanie większej ilości usług, rozwój firmy oraz co ważne, utrzymanie cen własnych usług, być może nawet ich podniesienie.
Konwersja to może być np. wysłanie wiadomości z formularza.
To proste!
Nie ma jednego sposobu na stworzenie idealnej treści dla wszystkich i tym samym powstają różne strony internetowe. Chcemy Ci jednak przedstawić kilka sugestii, które mogą sprawić, że Twoja strona stanie się jeszcze bardziej atrakcyjna dla potencjalnych klientów.
Pomyśl o tym że czytając ten wpis, możesz być już kilka kroków przed swoją konkurencją. Odetchnąłeś z ulgą? To nabierz jeszcze raz powietrza i zacznij pracę nad swoją stroną. Nie odkładaj tematu swojej strony internetowej na później.
Zobacz projekty stron i cennik
Zobacz projekty i cennikKrok 1. Dobrze zacznij.
Zrób wrażenie w ciągu pierwszych 3-7 sekund. Przyjmując różne branże i różne osobowości przeglądających Twoją stronę, czas oceny zawartości strony przez użytkownika to kilka sekund. Wykorzystaj przestrzeń tak, by w krótkim czasie przyciągnąć uwagę widzów, by zachęciło ich to do dalszego przeglądania strony oraz zapoznania się z ofertą.
Napisz tytuł i spróbuj go skrócić o połowę.
Pamiętaj, przede wszystkim liczy się to, by osoba wchodząca na stronę, opuszczając ją zapamiętała jak najwięcej. Jeśli spróbujesz jej zaoferować akapity tekstu, to szybko ją zniechęcisz. To samo tyczy się do długich tytułów oraz ofert składających się z kilkunastu podstron. Pomyśl jak allegro potrafi tak obszerną ofertę przedstawić Ci tak byś szybko dotarł do konkretnego działu.
Krok 2. Pisz zrozumiale.
Krótkim przekazem jasno określ, co oferujesz. Pamiętaj, że język techniczny może nie być zrozumiały dla osoby, która pierwszy raz zetknęła się z Twoją branżą. Jeśli chcesz się wypowiedzieć jako ekspert to wprowadź na stronie blog, tam możesz się wykazać pod każdym względem dzieląc się zarówno nowinkami technicznymi, jak i różnych luźnymi tematami nie tylko z Twojej branży.
Krok 3. Kieruj do celu.
Podpowiadaj widzom, żeby podjęli określone działania, na przykład przeszli do oferty, poznali więcej szczegółów, umówili się na spotkanie, czy wysłali zapytanie. Zwróć uwagę ile razy potrafi wystąpić guzik w mailingach. Często, strony wykonane typowo pod konwersje posiadają powtórzenie guzika z przejściem do kontaktu 3 razy. Pojawia się na początku, w środku, jak i pod koniec. Jest to rozwiązanie, które ma skłonić do reakcji osoby szybko podejmujące decyzję, jak i te co doczytają ofertę (przejrzą całą stronę) docierając do samego dołu.
Krok 4. Pokaż korzyści.
Nie sprzedawaj na siłę. Nikt nie lubi, jak wciska się mu produkt. staraj się przedstawiać korzyści produktu i przykłady zastosowania, jakimi może kierować się kupujący. Jeśli opisujesz ofertę, przedstawiaj cechy, wypunktuj i zawsze, zamiast się chwalić przedstawiaj korzyści dla klienta. Np. jeśli posiadasz 8 oddziałów w Polsce to możesz to zapisać „Dobrze ulokowane 8 oddziałów umożliwia dotarcie do każdego miejsca w Polsce w znacznie krótszym czasie”
Krok 5. Udowodnij na przykładach.
Pokaż jak Twój produkt/usługa pomogły innym. Obecnie wiele osób wybiera produkty, które szybko rozwiązują ich problemy. Pokaż na przykładach, że tym razem rozwiązanie jest w zasięgu ręki. Nie chodzi tylko o opinie, możesz przedstawić realizacje oraz obok nich opinię klienta gdzie przytacza wyniki, jakie przynosi obecne rozwiązanie.
Krok 6. Wzbudzaj zaufanie.
Zadbaj, by strona budziła zaufanie. Nie wstawiaj zdjęć, które na pierwszy rzut oka można określić jako zakupione z banków zdjęć. Jeśli się rozejrzysz, szybko zorganizujesz odpowiednie materiały. Porozmawiaj z Agencją Interaktywną, być może świadczą usługi fotograficzne oraz pomogą z dobieraniem odpowiednich zdjęć z banków zdjęć.
Szukaj naturalnych materiałów lub wykonaj sesję fotograficzną.
Jeśli potencjalny klient widzi Ciebie i Twój zespół, nabiera zaufania i dodatkowo po opuszczeniu strony lub porównaniu oferty z inną, masz większe szanse, że utkwisz w pamięci.
To jest do wykonania.
Tak jak z wydojeniem krowy nie ma w tym nic ponad nasze możliwości. Musimy się tylko skupić na tym, co robimy, czasami warto się wyposażyć w dodatkową wiedzę z zakresu content marketingu oraz storytellingu. Poczytasz o tym na naszym blogu.
Pamiętaj.
Na pomoc możesz liczyć zawsze, jeśli uznasz, że to jest temat zbyt szeroki byś się w niego zagłębiał. Masz przecież pomoc ze strony Copywriterów.