Tworzenie stron www – zacznij od oceny. Projektowanie stron internetowych w Warszawie, czy też w innym większym mieście to zadanie dla specjalistów, którzy wiedzą jak wypromować Twoją firmę na tle wielu firm konkurencyjnych. Powierzasz w ręce Wykonawcy stworzenie strony, a zarazem dobór przez Tę osobę lub zespół osób takich rozwiązań, które mają na celu poprawić wizerunek Twojej firmy, zadbać o promocję oferty, czy poprawę konwersji. Nie podejmuj więc decyzji sugerując się ceną, czy możliwością wypicia wspólnie kawy.
Oceń, czy osoba, która będzie prowadziła Twój projekt zna się na branży oraz czy wprowadza Cię w temat swoich pomysłów.
Pozostawienie Ciebie samemu sobie z uzupełnienie briefu, może się okazać dla Ciebie niekorzystne – nie realizujesz stron na co dzień, więc co może to przełożyć się na gorszy dobór technologi, czy też właściwych rozwiązań (nie masz przecież doświadczenia popartego badaniami w tym zakresie).
Sprawdź co powie Ci wykonawca w temacie grafiki, konwersji, pozycjonowania, content marketingu.
Przygotuj się do rozmowy (pomocne będą treści zawarte na tym blogu). Im więcej dowiesz się na temat stron internetowych, tym rozmówca będzie się musiał trzymać na baczności podczas wypowiadania się – unikniesz opowieści jak to łatwo wypozycjonuję Twoją stronę itp.
Strony internetowe Warszawa czy Olsztyn?
Jest wiele różnic pomiędzy tymi miastami, jednak łączy je to, że oba zamieszkują osoby, które dodatkowo łączy branża stron internetowych. Zarówno w Warszawie jak i każdym innym większym mieście znajdą się programiści i graficy o równoważnej wiedzy, jednak z różnym wynagrodzeniem. Zdarza się, że dokonując wyboru firmy, która ma nam wykonać stronę internetową, kierujemy się kwotą, jak i lokalizacją lokalu, a nie poziomem wykonania usługi.
Obecnie głównym zadaniem przy realizacji strony nie jest samo wykonanie ładnej strony – dzisiaj, w czasach ogromnej konkurencji w sieci (internet to jedno z najszybciej rozwijających się mediów reklamy) musimy postarać się o uwagę odbiorców (Twoich klientów). Takimi solidnymi rozwiązaniami są na pewno wykonana indywidualnie grafika (layout strony www), ciekawsze (poprzez animacje) strony oraz odpowiednie ułożenie elementów i treści na stronie. Do ostatniego, a w prawdzie pierwszego zadania (dobrego rozłożenia struktury) będzie nam potrzebny UX Designer zwany UXem. To osoba, która nie tylko odpowiada za ładną estetykę ale i w główniej mierze za rozłożenie elementów na stronie w sposób intuicyjny dla Twoich potencjalnych klientów, przeglądających stronę internetową. Do tego warto podkreślić, że typowo UX często bazuje na wiedzy z badań (np. badania jaka grafika wpływa na decyzje potencjalnych klientów).
Zobacz projekty stron i cennik
Zobacz projekty i cennikCzy nas stać na tańsze strony?
Kolejną ważną kwestią, po wpisaniu w wyszukiwarce „strony internetowe Warszawa” jest zadanie sobie pytania, czy tania strona www to rozwiązanie na jakie możemy sobie pozwolić. Tanio, to bowiem szukanie oszczędności na jakimś elemencie naszego produktu, wiąże się to z rezygnacją z czegoś, co może okazać się ważne. W tym miejscu należy zastanowić się, jak ważny jest dla nas wizerunek w sieci – w sumie to pierwszy kontakt z potencjalnym klientem i można go porównać do stroju naszego przedstawiciela, jego prezencji oraz sposobu obsługi.
Czy powierzymy bowiem los naszej firmy przedstawicielowi w tanim ubraniu, nieznającemu oferty naszej firmy oraz z kiepską dykcją? Tak też i w przypadku naszej wizytówki w sieci musimy zadbać o jak najlepszy pierwszy efekt. Tu z pomocą przychodzą firm znające się na marketingu i projektowaniu stron internetowych w Warszawie.
Kilka wskazówek przy wyborze wykonawcy
Nie współpracujmy z firmą która nie posiada własnego portfolio lub z Freelancerem dorabiającym jako nocny „specjalista” od stron, a na co dzień elektrykiem. W takim razie jak dokonać właściwego wyboru? Musimy zwrócić uwagę na takie elementy jak:
- zespół – czy jest to kilka osób w tym osoby od grafiki, programowania, ewentualnie z działu promocji,
- doświadczenie – przyjmijmy odpowiedni próg np. 5 lat na rynku, to już może być kilkadziesiąt solidnych realizacji,
- opinie – czy te na stronie wydają nam się w pełni realne, czy agencja również w sieci posiada odpowiednio dobre opinie,
- obsługa – jak radzi sobie z przedstawianiem pomysłów, rozwiązywaniem sytuacji ewentualnych nieporozumień itp.,
- portfolio – nie musimy trafić na stronę z naszej branży, patrzmy natomiast na styl jaki realizuje i czy posiada odmienne podejście do realiazacjii, na ile szuka różnych rozwiązań i dostosowuje je do branży,
- cennik – na ile potrafi przejrzyście zobrazować ceny obecnie zrealizowanych stron, byśmy mogli odnieść się do naszej strony.