Corporate identity firmy nie sprawdza się lub jest zastarzały, nieaktualny? Co i jak zmienić? Istnieje kilka sposobów, aby tchnąć nowe życie w wizualną komunikację Twojej marki.
Jednym z nich jest ulepszenie logo firmy. Kardynalne zmiany mogą być negatywnie odebrane przez klientów oraz skutkować spadkiem rozpoznawalności i świadomości marki, a zatem sprzedaży. Dlatego sugerujemy wprowadzenie niewielkich zmian logo, które dadzą poczucie świeżości, innowacyjności, aktualizacji, itd. Ważne aby zrobić to w sposób zaplanowany i przemyślany. Poniżej kilka wskazówek, które przydadzą się przy ulepszaniu projektu logo.
Prace warto rozpocząć od rozmowy z klientami, partnerami czy pracownikami firmy. Trzeba przygotować krótki opis problemu oraz cele, które chcemy osiągnąć, ulepszając logo. Dodatkowo na spotkaniu warto odpowiedzieć na następujące pytania: dlaczego obecne logo nie jest dobre? Co w nim jest źle zaprojektowane? Jak należy go zmienić? Co chcemy osiągnąć, dzięki nowemu projektowi graficznemu? Takie pytania pomogą lepiej zrozumieć w jaki sposób tworzyć logo, które będzie odzwierciedlać specyfikę marki i podkreślać jej indywidualność.
Czy są jakieś popularne kroje pisma lub kolory? Czy inni starają się dodać jakiś szczególny element, a jeśli tak, to co to jest? Użyj case studies konkurencji jako zestawu dobrych i złych praktyk, które pomogą Ci podjąć lepszą decyzję. Przestudiuj także, jak zmieniały się logo dużych marek (z innych branż niż Twoja) w ciągu ostatnich lat. Szukaj i inspiruj się, ucz się od najlepszych.
Czy projekt logo odzwierciedla obietnicę marki? Czy czyni tę obietnicę wiarygodną? Projektowanie logo polega na przekazywaniu tego, co oznacza marka. Projektowanie logo nie polega na tworzeniu czegoś, co wygląda ładnie; chodzi o odzwierciedlenie znaczenia marki. Komunikacja wizualna powinna odzwierciedlać wartości, misję oraz filozofię Twojej firmy, produktu lub usługi. Logo musi być zgodne z ogólną koncepcją, celami biznesowymi i marketingowymi.
Gdyby trzeba było wybrać tylko jedną wskazówkę, dotyczącą aktualizacji i ulepszenia projektu logo, właśnie tą wybralibyśmy jako najważniejszą. Unikaj skomplikowanego projektu. Twoje logo musi być zaktualizowane zgodnie z obecnymi na rynku trendami - a teraz w modzie jest prostota. Najprostsze loga są często najlepszymi (udowadnia to też praktyka innych firm).
Logo na ekranie komputera będzie się różniło od tego na monitorze smartfona. Wersja cyfrowa jest zupełnie inna niż wersja drukowana. Inaczej logo wygląda na bilbordzie, a inaczej w folderze reklamowym, czy na długopisie. Pamiętaj o tym i sprawdzaj swoje pomysły przed ostateczną akceptacją.
W edytorze graficznym lub ołówkiem na papierze. Twórz, zmieniaj i ulepszaj, dopóki nie będziesz miał pewności, że masz idealny projekt zaktualizowanego logo firmy. Odejmuj niepotrzebne elementy, aż logo będzie odzwierciedlać istotę marki w najbardziej podstawowej formie. Nie spiesz się i nie oczekuj zbyt szybkich rezultatów i efektów - może to negatywnie wpłynąć na jakość.
Założyciel Angels Advertising spełnia się jako Brand Manager. Chętnie przekazuje swoją wiedzę oraz zagłębia się w tematy związane ze sprzedażą w tym głównie obrazowanie, mówienie/pisanie, a zarazem emocjami towarzyszącymi podczas zakupu. Doceniony za szkolenia dla osób oraz firm w tematach grafiki i marketingu uważa, że mamy dużo do odkrycia w tych dziedzinach. Obecnie specjalizując się w budowaniu wizerunku oraz promocji małych i średnich firm zamienia pomysły w korzyści dla Zleceniodawców. Chcesz porozmawiać o Swojej marce? Napisz na maila: biuro@angelsadvertising.pl lub zadzwoń: 513 910 970.
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies.