Angels Advertising logoAngels Advertising logoAngels Advertising logoAngels Advertising logo
  • O nas
  • Logo / Brand
  • Projekty graficzne
  • Strony internetowe
  • Portfolio
  • Kontakt
  • Zadzwoń: 513 910 970
Firma w Google Maps - dlaczego warto?
Firma w Google Maps – dlaczego warto?
Styczeń 6, 2020
Jak dodać firmę do Google Moja Firma?
Jak dodać firmę do Google Moja Firma?
Styczeń 22, 2020
Kiedy przeprowadzić rebranding marki?

Kiedy przeprowadzić rebranding marki?

Zdarza się, że rebranding marki to widzimisię prezesa czy szefa marketingu. Tymczasem na taki krok należy się decydować tylko wówczas, kiedy zaistnieją do tego przesłanki. Kiedy więc przeprowadzić rebranding?

Czym jest rebranding?

Przez wielu rebranding marki jest rozumiany jako zmiana logo lub nawet jego lekkie odświeżenie. Jednak prawdziwy rebranding jest nie tylko zmianą znaku, ale odświeżeniem i nadaniem marce nowego wizerunku. Nie tylko na płaszczyźnie grafiki, ale również wyznawanych wartości.

Jako że rebranding to termin wykorzystywany bardzo często, a przy tym nadużywany niektórzy wprowadzają nawet nowy podział, a samą zmianę logo określają terminem relogingu. Jednocześnie delikatna korekta strategii to refreshing, a rebranding to już zmiana logo i całej strategii marki.

Zobacz projekty stron i cennik

Zobacz projekty i cennik

W jakich sytuacjach przeprowadzić rebranding marki?

Jest kilka przesłanek do przeprowadzenia rebrandingu. Raz firma odłącza się od spółki-matki, łącząc się z innym podmiotem lub też dalej funkcjonując samodzielnie. Innym razem wychodzi ze swoją ofertą na rynek zagraniczny, a kolejnym ma problem z rozpoznawalnością znaku, który może kojarzyć się z inną marką.

Spadająca sprzedaż

Najczęściej rebranding marki ma miejsce, kiedy spada sprzedaż. Niestety, nie jest to takie proste, a zmiana grafiki i stylu komunikacji nie zawsze zapewni sukces. Tak, ale tylko wtedy, kiedy identyfikacja wizualna jest mało atrakcyjna. Natomiast nie, jeżeli problem leży gdzieś głębiej i przyczyna spadku sprzedaży jest słaba jakość produktu itp. Wcześniej należy więc przeanalizować sytuację. Zmiana wizerunku graficznego i stylu komunikacji wcale nie musi zapewnić sukcesu.

Odpływ targetu

Zdarza się, że marka zwyczajnie się zestarzała i nie jest już atrakcyjna dla pierwotnej grupy docelowej. Często zdarza się tak, kiedy firma na rynku utrzymuje się wystarczająco długo, że nie jest wystarczająco dobrze kojarzona przez młodszych konsumentów. Wówczas faktycznie rebranding marki to dobra opcja, a określenie nowych wartości, a przy tym nowa identyfikacja wizualna mogą dać efekt.

Niespójny wizerunek

Rebranding marki posłuży również firmom charakteryzującym się brakiem tożsamości. Bez tego komunikacja może być chaotyczna. Wówczas rebranding pomaga w wyeksponowaniu kluczowej cechy, która jest odnośnikiem dla późniejszych działań. Innym razem rebranding marki pomaga w wyeliminowaniu komunikacyjnych zgrzytów, kiedy mimo iż firma kieruje się określonymi wartościami, to nie potrafi zaprezentować ich swoim klientom.

Zobacz projekty logo i cennik

Zobacz projekty i cennik

Brak oryginalności

Marka powinna wyróżniać usługę, produkt lub samą firmę. Jednak rynek ulega ciągłym modyfikacjom, co sprawia, że wizerunek firmy przestaje być unikalny i zbliża się pod kątem identyfikacji oraz komunikacji do konkurencji. Wówczas zmiany na płaszczyźnie rebrandingu również są wskazane. Oznacza to, że prowadzenie firmy to nie tylko troska o swoją markę, ale również nieustanna obserwacja rynku i reagowanie na działania konkurencji.

Poszerzenie działalności

Rebranding marki bardzo często jest przeprowadzany w sytuacji zmiany profilu działalności firmy, na przykład, kiedy chce ona zaistnieć na nowym rynku. To tzw. rebranding ofensywny, który jest niezbędny do tego, aby ratować sytuację firmy. Zdarza się, że to wynik pojawienia się nowego inwestora i zmian właścicielskich. Nie jest niczym dziwnym fuzja, wchłonięcie mniejszej marki itp.

Poprawa reputacji

Jeżeli firmie zdarzyło się, że miała kryzys wizerunkowy, na przykład przez niektóre wyznawane wartości lub ostry styl komunikacji, zmiana poglądów grupy docelowej może być trudna i trwać wiele lat. Niekiedy nie ma możliwości odzyskania dawnej reputacji bez rewolucji, a to kolejne pole do wykorzystania rebrandingu. W przeciwieństwie do poprzedniego przykładu takie działania określa się mianem tzw. rebrandingu defensywnego. Jest on jednak szczególnie trudny, a wszystko przez wcześniejszą utratę wiarygodności.

Rebranding jest więc procesem, który ma wiele zalet. Ważne, aby przeprowadzać go z głową i tylko wówczas, kiedy rzeczywiście jest to niezbędne. W innym wypadku, kiedy potrzebna jest na przykład tylko zmiana logo, nie ma konieczności wprowadzania aż tak szeroko zakrojonych zmian zaliczanych na poczet rebrandingu.

Sebastian Mroczek


Założyciel Angels Advertising spełnia się jako Brand Manager. Chętnie przekazuje swoją wiedzę oraz zagłębia się w tematy związane ze sprzedażą w tym głównie obrazowanie, mówienie/pisanie, a zarazem emocjami towarzyszącymi podczas zakupu. Doceniony za szkolenia dla osób oraz firm w tematach grafiki i marketingu uważa, że mamy dużo do odkrycia w tych dziedzinach. Obecnie specjalizując się w budowaniu wizerunku oraz promocji małych i średnich firm zamienia pomysły w korzyści dla Zleceniodawców. Chcesz porozmawiać o Swojej marce? Napisz na maila: biuro@angelsadvertising.pl lub zadzwoń: 513 910 970.

Przeczytaj również

6 wskazówek jak ulepszyć projekt logo
Grudzień 30, 2019

6 wskazówek jak ulepszyć projekt logo


Czytaj dalej
Dlaczego i jak budować markę osobistą? Wspieraj biznes swoim wizerunkiem.
Listopad 12, 2019

Dlaczego i jak budować markę osobistą? Wspieraj biznes swoim wizerunkiem.


Czytaj dalej
Corporate identity – co to jest i jak ją tworzyć?
Październik 15, 2019

Corporate identity – co to jest i jak ją tworzyć?


Czytaj dalej

Najnowsze wpisy

  • Rejestracja domeny – jak zarejestrować adres firmowej strony? Luty 17, 2020
  • Jak stworzyć strategię treści i generować większy ruch? Luty 12, 2020
  • Bezpieczna strona internetowa na WordPressie Luty 3, 2020

Projektowanie stron WWW

Zobacz więcej

Projektowanie logo

Zobacz więcej
Angels Advertising

ul. Dolna 16, lok. 2, 10-699 Olsztyn

pn. - pt. | 8.00 - 16-00

biuro@angelsadvertising.pl

+48 513 910 970

  • Strona główna
  • Logo / Brand
  • Projekty graficzne
  • Strony internetowe
  • Portfolio
  • Kontakt
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Tworzenie stron firmowych
  • Studio Graficzne Warszawa
  • Strony internetowe Olsztyn
© Copyright 2013 - 2020 Angels Advertising Sebastian Mroczek | Interaktywna Agencja Reklamowa Olsztyn | Strony internetowe Warszawa

Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies.

Pokaż całą zgodę Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies, jak też na przetwarzanie w celach analizy moich zachowań w niniejszej Stronie moich danych osobowych, zapisywanych w tych plikach, pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze Strony przez Angels Advertising Sebastian Mroczek z siedzibą w Olsztynie przy ul. Dolna 16, lokal 2, 10-699 Olsztyn oraz jego Partnerów. Więcej informacji związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdą Państwo w naszej Polityce Prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, przyjmuję do wiadomości, że mogę w dowolnym momencie wycofać tę zgodę poprzez link umieszczony w Polityce Prywatności

Wyrażam zgodęPolityka prywatności