Co łączy większość założycieli i Prezesów znanych marek na całym świecie? Wszyscy spędzają większość wolnego czasu – czytając książki bądź artykuły.
Obecnie każdy z nas może kupić w sklepie lub czytać online bardzo dużą ilość książek – różnych tematycznie oraz w różnych językach. Problemem stał się właściwy i trafny wybór wśród całej oferty tej lektury, która będzie ciekawa, korzystna oraz pożyteczna. Raczej każdy przedsiębiorca spotyka się nie raz z takim pytaniem, bo przecież dla branży biznesowej corocznie wydaje się mnóstwo poradników, analiz, studiów przypadku, raportów, itd. Aby pomóc przedsiębiorcom dokonać właściwego wyboru, przeanalizowaliśmy różne rankingi i opracowaliśmy listę książek, które powinien przeczytać każdy właściciel firmy lub osoba, która chcę zostać przedsiębiorcą w przyszłości.
„Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi”
Napisana w 1936 roku książka została sprzedana w ilości 5 milionów egzemplarzy jeszcze za życia autora. Od dawna znajduje się na liście bestsellerów New York Times. Jest to poradnik dla każdego przedsiębiorcy, ponieważ pomysły, które są w nim zawarte są aktualne i przydatne już prawie 100 lat. Dale Carnegie stworzył jedną z pierwszych prac, poświęconych relacjom międzyludzkim i skutecznej komunikacji. Chociaż niektóre ze stwierdzeń mogą wydawać się oczywiste, ta praca jest przydatnym przewodnikiem i pomaga poruszać się w świecie biznesu. Książka podzielona jest na kilka części, z których każda koncentruje się na poszczególnym aspekcie komunikacji – m.in. jak wzbudzać zaufanie, jak przekonywać, jak wpłynąć i zmienić zdanie innej osoby, itd.
„Rework”
Ta książka dotyczy założenia nowej firmy i ulepszenia funkcjonalności już istniejącej. Uczy jak zmienić swoje spojrzenie na pracę i stać się bardziej wolnym. Odpowiada na pytanie czy naprawdę trzeba uczyć się na błędach. Nie jest napisana przez konsultantów biznesowych, finansistów, menedżerów i specjalistów IT. Obaj współautorzy książki – Jason Fried i David Heinemeier Hansson – są założycielami amerykańskiej firmy programistycznej. W swojej pracy dzielą się tajemnicami i szczegółami własnego sukcesu. Opowiadają dlaczego plany długoterminowe są niekorzystne, inwestycje są tylko przeszkodą oraz dlaczego nie warto zwracać uwagi na konkurentów. Choć może to początkowo wydawać się dziwnym, ale im więcej stron przeczytasz, tym bardziej będziesz przekonany, że autorzy mają rację.
Zobacz projekty stron i cennik
Zobacz projekty i cennik„Strategia błękitnego oceanu”
Jedna z najbardziej znanych książek biznesowych na świecie, przetłumaczona na ponad 40 języków. Opiera się na analizach autorów Rene Moborn i Kim Chan, którzy badali firmy w ponad trzydziestu branżach. Opracowanie stwierdza, że sukces opiera się na tworzeniu tak zwanych błękitnych oceanów – nisz rynkowych o wysokim potencjale wzrostu i minimalnej rywalizacji ze strony innych firm. Jest to ich główna różnica w stosunku do „czerwonych oceanów” – rynków przesyconych konkurentami. Materiał w książce jest uporządkowany i systematyczny, zawiera przykłady, ale także praktyczne rekomendacje i studia przypadków.
„Atlas zbuntowany”
Cudowna powieść, nad którą autorka Ain Rand spędziła prawie 12 lat swojego życia. Dowiesz się, dlaczego wolność osobista i ekonomiczna jest tak ważna. Jak przedsiębiorczość pozwala społeczeństwu rozwijać się i unikać kryzysów gospodarczych. Książka od lat znajduje się na liście najlepszych lektur, polecanych przedsiębiorcom.
„7 nawyków skutecznego działania”
Stephen Covey, światowej sławy trener biznesowy, udowadnia, że kluczem do sukcesu są nie tylko umiejętności oraz wiedza, ale także pracowitość oraz wydajność. Książka pomaga zrozumieć dlaczego i w jaki sposób to wykorzystać. Nauczysz się siedmiu ważnych umiejętności, które wzajemnie się uzupełniają i pozwalają osiągnąć wysoką wydajność, zarówno w domu, jak i w pracy. Książka motywuje do pracy nad sobą.
Zobacz projekty logo i cennik
Zobacz projekty i cennik„Scrum. O zwinnym zarządzaniu projektami”
W obecnym świecie biznesu nie ma miejsca na marnowanie czasu, sił, zasobów. Czasem nawet jeśli zdarzy Ci się zrobić to, co zaplanowałeś, może się nagle okazać, że klient już potrzebuje czegoś innego. Metoda Scrum łamie stereotypy starych technik zarządzania projektami. Technika, przedstawiona przez Jeff Sutherland, oparta jest na mocnym zespole, który ma niezwykłe poczucie celu, motywacji i samoorganizacji.
„Od dobrego do wielkiego”
Zespół autorów pod kierownictwem Jima Collinsa przygotowywała tę książkę parę lat, badając sukcesy wspólne dla wielkich firm. Autorzy analizowali co pozwoliło światowym liderom osiągnąć fenomenalne wyniki? Odpowiedź na to pytanie od zawsze jest i będzie interesująca dla właścicieli dużych i małych firm, dyrektorów, konsultantów i kadry kierowniczej wszystkich szczebli.
„Klienci na całe życie”
Co jest najważniejsze w każdym biznesie? Odpowiedź jest oczywista – stabilnie wysoka sprzedaż. Aby ją mieć i utrzymywać potrzebne są lojalni klienci. Carl Sewell napisał praktyczny poradnik, dotyczący wysokiej jakości obsługi klienta.
Pamiętaj, że ciągłe uczenie się jest kluczem do sukcesu. Miłej lektury ?