Jak stworzyć strategię treści i generować większy ruch?

Opracowanie strategii content marketingu jest podstawą, na której opierają się dalsze promocje w social mediach, na blogu czy w mediach tradycyjnych. Proces stworzenia strategii można podzielić na kilka etapów. Poniżej krótko omówimy najważniejsze.

Kto jest Twoim docelowym klientem?

Pierwszym i najważniejszym pytaniem, na które musisz odpowiedzieć, jest: dla kogo tworzymy nasze treści? Żeby nie tworzyć niepotrzebne i nieskuteczne teksty musisz zrozumieć i poznać Twoją grupę docelową i potencjalnych klientów.

Co interesuje Twoich potencjalnych klientów?

Jeśli działasz na rynku od dłuższego czasu, to prawdopodobnie masz już odpowiedź na to pytanie. Jeśli nie, to będziesz musiał poświęcić trochę czasu na badania i analizy. Znajdź odpowiednie strony i grupy w mediach społecznościowych, które skupiają Twoich potencjalnych klientów. Sprawdź o czym oni dyskutują, które posty są najbardziej lubiane, najczęściej udostępniane, itd. Klientów niemal każdej firmy zawsze interesują treści, które informują i prezentują jakie problemy rozwiązuje oraz jakie potrzeby zaspokaja Twój produkt; pokazują sposoby wykorzystania, zastosowania; pomagają podjąć właściwą decyzję, itp.

Zobacz projekty stron i cennik

Zobacz projekty i cennik

Jakie cele chcesz osiągnąć?

Strategia content marketingu może być ukierunkowana na osiągnięcie następujących celów:

  • podnoszenie świadomości marki;
  • kształtowanie wizerunku eksperta w branży;
  • informowanie i edukowanie potencjalnych klientów, wyjaśnianie im korzyści dotyczących wydajności i efektywności produktu czy usługi;
  • budowanie lojalności klientów;
  • zwiększenie ruchu na stronie internetowej firmy;
  • pozyskanie nowych potencjalnych klientów.

Formaty treści, które będą wykorzystane

Content marketing to nie tylko teksty. Każdy z nas preferuje pewny sposób otrzymania i pozyskania informacji. Niektórzy lubią oglądać filmy, inni wolą czytać artykuły, a są tacy, którzy wolą krótkie treści z obrazkami w sieciach społecznościowych. Musisz zatem w swoich reklamach użyć różnych formatów treści, aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów.

Kanały i nośniki content marketingu

Bez precyzyjnej i przemyślanej dystrybucji wśród odbiorców docelowych, nawet atrakcyjne i korzystne treści, nie przyniosą zakładanych celów.

W celu skutecznego rozpowszechnienia treści konieczne jest znalezienie efektywnych miejsc i kanałów kontaktu z potencjalną publicznością. Wśród głównych sposobów rozpowszechniania treści można wymienić: sieci społecznościowe; newslettery; buzz marketing (marketing szeptany).

Wymagane zasoby

Pieniądze, specjaliści oraz czas. Im więcej planów, tym więcej będziesz potrzebować tych zasobów. Jeśli chodzi o czas, to efektów należy się spodziewać nie wcześniej niż za kilka miesięcy. Content marketing nie jest procesem łatwym i szybkim, dlatego uzbrój się w cierpliwość.

Jeśli masz jakieś pytania – zapraszamy do kontaktu.

xx sekund