Angels Advertising logoAngels Advertising logoAngels Advertising logoAngels Advertising logo
  • O nas
  • Logo / Brand
  • Projekty graficzne
  • Strony internetowe
  • Portfolio
  • Kontakt
  • Zadzwoń: 513 910 970
Kiedy przeprowadzić rebranding marki?
Kiedy przeprowadzić rebranding marki?
Styczeń 14, 2020
Strony internetowe UX Friendly - co to znaczy i jak to wdrożyć?
Strony internetowe UX Friendly – co to znaczy i jak to wdrożyć?
Styczeń 27, 2020
Jak dodać firmę do Google Moja Firma?

Jak dodać firmę do Google Moja Firma?

Dodanie wizytówki do Google Moja firma jest prostsze, niż się może wydawać. Właścicielem wizytówki w usłudze Google Maps można zostać w kilka minut. Jak dodać firmę do Google Moja Firma i co jest do tego niezbędne?

Dla kogo wizytówka w usłudze Google Moja Firma?

Z możliwości posiadania wizytówki w Google Maps skorzystać powinni przede wszystkim przedsiębiorcy lokalni, nawet bez własnej strony internetowej. Jednak narzędzie jest stworzone dla wszystkich przedsiębiorców, niezależnie od wielkości prowadzonego biznesu i branży, w jakiej funkcjonuje firma.

W przypadku mniejszych firm to szansa na wypromowanie się w wynikach wyszukiwania, gdyż wizytówki niemal zawsze pojawiają się nad wynikami organicznymi w Google, przy większych natomiast - pomoże osobom w pobliżu na łatwiejsze dotarcie do siedziby firmy. Zalet posiadania wizytówki w Google Moja Firma jest oczywiście więcej, np.:

  • możliwość komunikowania się z klientami
  • opiniowanie produktów/usług firmy
  • wyznaczanie trasy do firmy
  • Google Street View
  • prezentacja nowości itp.

Zobacz projekty stron i cennik

Zobacz projekty i cennik

Co jest potrzebne do założenia wizytówki w Google Maps?

Chcąc założyć wizytówkę Google Moja Firma, należy mieć adres e-mail w Google. Najlepiej nowy, stworzony specjalnie dla tej usługi, np. z nazwą firmy w mailu. Oczywiście, do stworzenia wizytówki w Mapach Google wystarczy prywatny mail Google. Założenie jej z prywatnego adresu może jednak stanowić problem w przyszłości, kiedy przedsiębiorca będzie chciał powierzyć zarządzanie wizytówką firmie zewnętrznej lub pracownikowi firmy.

Dla stworzenia wizytówki firmy w Google niezbędny jest również fizyczny adres firmy. Wielokrotnie właśnie drogą pocztową, na wskazany adres, wysyłana jest specjalna pocztówka z kodem weryfikacyjnym, którego wpisanie kończy cały proces zakładania wizytówki w Google Maps. Za adres może służyć m.in.:

  • siedziba biura
  • wirtualny adres
  • adres zamieszkania

Zobacz projekty logo i cennik

Zobacz projekty i cennik

Jak dodać wizytówkę do Google Moja Firma krok po kroku?

Dodanie wizytówki do Google Maps nie jest trudne. Wystarczy postępować krok po kroku zgodnie z poniższą instrukcją.

  1. Wejść na adres https://www.google.com/intl/pl_pl/business/.
  2. Zalogować się do usługi Google Moja Firma, korzystając z konta w Google.
  3. Wybrać jedną z trzech opcji: kreatora wizytówki, zaimportowania gotowego szablonu wizytówki, pobrania szablonu do uzupełnienia.

W tym wpisie skupimy się na pierwszym wariancie, a więc dodaniu pojedynczej wizytówki firmy w Google. Po kliknięciu przycisku kreatora zostanie otworzone okno z mapą świata, na której można odnaleźć własną firmę. Zdarza się, że wizytówka została dodana bez zgody właściciela, np. przez pracownika. Warto ją wówczas odzyskać, ewentualnie przeprowadzić proces jej przejęcia lub usunąć wpis. Jeżeli po wpisaniu nazwy lub adresu firmy wizytówka nie wyświetla się w Google, można przystąpić do tworzenia jej od podstaw, co sprowadza się do uzupełnienia kilku pól.

  • Nazwa firmy - warto zawrzeć w niej główne słowo kluczowe opisujące oferowane produkty lub usługi.
  • Lokalizacja firmy - pola lokalizacji pozwolą widzieć klientom adres firmy. Dzięki niemu będą oni mogli wybrać opcję "wyznacz trasę". Podawanie lokalizacji firmy nie jest jednak obowiązkowe. Jeżeli model biznesowy nie wymaga jeżdżenia do klientów i obsługiwania ich na miejscu, można pominąć dane lokalizacji, zaznaczając opcję "Nie".
  • Obsługa klientów w firmie i/czy poza nią - zaznaczenie, gdzie firma przyjmuje i obsługuje klientów: w firmie, poza nią, korzysta z obu wariantów. Dla działalności usługowej trzeba zaznaczyć opcję "Tak, obsługuję klientów poza moją lokalizacją", a następnie wybrać obszar świadczenia usług, np. miasto, gminę, powiat, województwo, kraj.
  • Kategoria główna - przypisanie firmie najważniejszej kategorii związanej z prowadzonym biznesem.
  • Numer telefonu i adres strony internetowej - numer telefonu do firmy/właściciela + podanie adresu strony przedsiębiorstwa (nie jest konieczne). Jeżeli firma nie ma strony www, przy tworzeniu wizytówki warto zaznaczyć opcję "utwórz bezpłatnie witrynę na podstawie podanych przeze mnie informacji", co skutkuje automatycznym stworzeniem tzw. business site.

Po uzupełnieniu wszystkich pól pozostaje zweryfikować wizytówkę, bez czego nie wyświetli się ona w Google. Weryfikacja możliwa jest na kilka sposobów:

  • drogą pocztową
  • przez telefon (dostępna dla wybranych firm)
  • przez e-maila (dostępna dla wybranych firm)
  • natychmiastowa weryfikacja (dostępna dla wybranych firm)
  • weryfikacja zbiorcza (dostępna dla firm z ponad 10 lokalizacjami)

Najczęstszym sposobem weryfikacji jest wysłanie pocztówki z kodem weryfikacyjnym drogą pocztową. Dla algorytmów Google jest to bowiem najbezpieczniejszy sposób weryfikacji. Wówczas należy uzbroić się w cierpliwość, ponieważ pocztówka dociera do adresata najczęściej po blisko dwóch tygodniach.

Po zakończeniu procesu weryfikacji użytkownik zostanie przeniesiony na stronę z informacjami o firmie w Google Maps. Może ją edytować i uzupełniać, najlepiej opisami i zdjęciami, które faktycznie zainteresują użytkowników.

Sebastian Mroczek


Założyciel Angels Advertising spełnia się jako Brand Manager. Chętnie przekazuje swoją wiedzę oraz zagłębia się w tematy związane ze sprzedażą w tym głównie obrazowanie, mówienie/pisanie, a zarazem emocjami towarzyszącymi podczas zakupu. Doceniony za szkolenia dla osób oraz firm w tematach grafiki i marketingu uważa, że mamy dużo do odkrycia w tych dziedzinach. Obecnie specjalizując się w budowaniu wizerunku oraz promocji małych i średnich firm zamienia pomysły w korzyści dla Zleceniodawców. Chcesz porozmawiać o Swojej marce? Napisz na maila: biuro@angelsadvertising.pl lub zadzwoń: 513 910 970.

Przeczytaj również

Jak stworzyć strategię treści i generować większy ruch?
Luty 12, 2020

Jak stworzyć strategię treści i generować większy ruch?


Czytaj dalej
Bezpieczna strona internetowa na WordPressie
Luty 3, 2020

Bezpieczna strona internetowa na WordPressie


Czytaj dalej
Strony internetowe UX Friendly - co to znaczy i jak to wdrożyć?
Styczeń 27, 2020

Strony internetowe UX Friendly – co to znaczy i jak to wdrożyć?


Czytaj dalej

Najnowsze wpisy

  • Rejestracja domeny – jak zarejestrować adres firmowej strony? Luty 17, 2020
  • Jak stworzyć strategię treści i generować większy ruch? Luty 12, 2020
  • Bezpieczna strona internetowa na WordPressie Luty 3, 2020

Projektowanie stron WWW

Zobacz więcej

Projektowanie logo

Zobacz więcej
Angels Advertising

ul. Dolna 16, lok. 2, 10-699 Olsztyn

pn. - pt. | 8.00 - 16-00

biuro@angelsadvertising.pl

+48 513 910 970

  • Strona główna
  • Logo / Brand
  • Projekty graficzne
  • Strony internetowe
  • Portfolio
  • Kontakt
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Tworzenie stron firmowych
  • Studio Graficzne Warszawa
  • Strony internetowe Olsztyn
© Copyright 2013 - 2020 Angels Advertising Sebastian Mroczek | Interaktywna Agencja Reklamowa Olsztyn | Strony internetowe Warszawa

Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies.

Pokaż całą zgodę Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies, jak też na przetwarzanie w celach analizy moich zachowań w niniejszej Stronie moich danych osobowych, zapisywanych w tych plikach, pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze Strony przez Angels Advertising Sebastian Mroczek z siedzibą w Olsztynie przy ul. Dolna 16, lokal 2, 10-699 Olsztyn oraz jego Partnerów. Więcej informacji związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdą Państwo w naszej Polityce Prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, przyjmuję do wiadomości, że mogę w dowolnym momencie wycofać tę zgodę poprzez link umieszczony w Polityce Prywatności

Wyrażam zgodęPolityka prywatności