Dodanie wizytówki do Google Moja firma jest prostsze, niż się może wydawać. Właścicielem wizytówki w usłudze Google Maps można zostać w kilka minut. Jak dodać firmę do Google Moja Firma i co jest do tego niezbędne?
Z możliwości posiadania wizytówki w Google Maps skorzystać powinni przede wszystkim przedsiębiorcy lokalni, nawet bez własnej strony internetowej. Jednak narzędzie jest stworzone dla wszystkich przedsiębiorców, niezależnie od wielkości prowadzonego biznesu i branży, w jakiej funkcjonuje firma.
W przypadku mniejszych firm to szansa na wypromowanie się w wynikach wyszukiwania, gdyż wizytówki niemal zawsze pojawiają się nad wynikami organicznymi w Google, przy większych natomiast - pomoże osobom w pobliżu na łatwiejsze dotarcie do siedziby firmy. Zalet posiadania wizytówki w Google Moja Firma jest oczywiście więcej, np.:
Chcąc założyć wizytówkę Google Moja Firma, należy mieć adres e-mail w Google. Najlepiej nowy, stworzony specjalnie dla tej usługi, np. z nazwą firmy w mailu. Oczywiście, do stworzenia wizytówki w Mapach Google wystarczy prywatny mail Google. Założenie jej z prywatnego adresu może jednak stanowić problem w przyszłości, kiedy przedsiębiorca będzie chciał powierzyć zarządzanie wizytówką firmie zewnętrznej lub pracownikowi firmy.
Dla stworzenia wizytówki firmy w Google niezbędny jest również fizyczny adres firmy. Wielokrotnie właśnie drogą pocztową, na wskazany adres, wysyłana jest specjalna pocztówka z kodem weryfikacyjnym, którego wpisanie kończy cały proces zakładania wizytówki w Google Maps. Za adres może służyć m.in.:
Dodanie wizytówki do Google Maps nie jest trudne. Wystarczy postępować krok po kroku zgodnie z poniższą instrukcją.
W tym wpisie skupimy się na pierwszym wariancie, a więc dodaniu pojedynczej wizytówki firmy w Google. Po kliknięciu przycisku kreatora zostanie otworzone okno z mapą świata, na której można odnaleźć własną firmę. Zdarza się, że wizytówka została dodana bez zgody właściciela, np. przez pracownika. Warto ją wówczas odzyskać, ewentualnie przeprowadzić proces jej przejęcia lub usunąć wpis. Jeżeli po wpisaniu nazwy lub adresu firmy wizytówka nie wyświetla się w Google, można przystąpić do tworzenia jej od podstaw, co sprowadza się do uzupełnienia kilku pól.
Po uzupełnieniu wszystkich pól pozostaje zweryfikować wizytówkę, bez czego nie wyświetli się ona w Google. Weryfikacja możliwa jest na kilka sposobów:
Najczęstszym sposobem weryfikacji jest wysłanie pocztówki z kodem weryfikacyjnym drogą pocztową. Dla algorytmów Google jest to bowiem najbezpieczniejszy sposób weryfikacji. Wówczas należy uzbroić się w cierpliwość, ponieważ pocztówka dociera do adresata najczęściej po blisko dwóch tygodniach.
Po zakończeniu procesu weryfikacji użytkownik zostanie przeniesiony na stronę z informacjami o firmie w Google Maps. Może ją edytować i uzupełniać, najlepiej opisami i zdjęciami, które faktycznie zainteresują użytkowników.
Założyciel Angels Advertising spełnia się jako Brand Manager. Chętnie przekazuje swoją wiedzę oraz zagłębia się w tematy związane ze sprzedażą w tym głównie obrazowanie, mówienie/pisanie, a zarazem emocjami towarzyszącymi podczas zakupu. Doceniony za szkolenia dla osób oraz firm w tematach grafiki i marketingu uważa, że mamy dużo do odkrycia w tych dziedzinach. Obecnie specjalizując się w budowaniu wizerunku oraz promocji małych i średnich firm zamienia pomysły w korzyści dla Zleceniodawców. Chcesz porozmawiać o Swojej marce? Napisz na maila: biuro@angelsadvertising.pl lub zadzwoń: 513 910 970.
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies.