Co to jest hasztag i do czego on służy?

Sieci społecznościowe są ważną częścią życia współczesnego człowieka. Znajomość podstaw komunikacji w Internecie staje się nie tylko przydatna, ale wręcz konieczna dla każdego mieszkańca XXI wieku. Nic dziwnego, że ludzie stale wymyślają sposoby na poprawę komunikacji online – m.in. wygodniejsze, łatwiejsze, szybsze korzystanie z sieci społecznościowych. Hasztag jest jednym z takich narzędzi.

Co to jest hasztag?

Hasztag – słowo lub kilka słów kluczowych, poprzedzonych specjalnym symbolem „#”, potocznie nazywanym kratką. Z języka angielskiego symbol # oznacza hash. Jest to wygodny i prosty sposób na podkreślenie głównej myśli swojej publikacji, odniesienie jej do określonego tematu. To także świetne narzędzie, które umożliwia łatwe znalezienie interesującego nas tematu w wyszukiwarkach online. Przykłady hasztagów: #kosmetyki, #zdrowejedzenie, #sklepinternetowy #agencjareklamowa #marketing, itp. Po kliknięciu w nich użytkownik widzi nieograniczoną liczbę wiadomości zawierających taki hasztag.

Hasztag po raz pierwszy pojawił się na Twitterze w 2007 roku. Z tej pory symbol „#” stał się nie mniej popularny niż np. symbol poczty elektronicznej „@”. Dzisiaj każdy użytkownik wie jak wyglądają hasztagi, ale nie wszyscy rozumieją, jak prawidłowo ich wykorzystywać oraz do czego służą.



Do czego służy hasztag?

Hasztag można użyć we wszystkich popularnych mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Google +, Instagram, itd. Wykorzystanie hasztagów pomoże podkreślić główny temat. To dobry sposób na kategoryzowanie, pogrupowanie publikacji i postów. Dzięki temu nawigacja na stronie jest prosta, a sama strona staje się przejrzysta i łatwa w „wykorzystaniu”.

Właściwe użycie hasztagów pomoże szybko znaleźć potrzebne informacje. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce interesujący nas temat (poprzedzając go symbolem kratki). Hasztagi nie tylko pomagają przeglądać treści, ale też „być na bieżąco” oraz nie przegapić interesujących postów.

Hasztag może zwiększyć liczbę odbiorców. Oznaczając swoją wiadomość hasztagiem, twoje posty są wyświetlane podczas wyszukiwania danego słowa kluczowego przez dowolnego użytkownika. Statystyki mówią, że użycie hasztagów zwiększa popularność wiadomości, co najmniej dwukrotnie.

Jak prawidłowo używać hasztagów? Kilka podstawowych rad, dotyczących tworzenia i wykorzystania hasztagów.

Słowo kluczowe należy umieścić za kratką – bez spacji

Jeśli chcesz użyć dwóch lub więcej hasztagów w jednej wiadomości, muszą być one oddzielone spacjami; Jeśli hasztag składa się z więcej niż jednego słowa, wówczas słowa te muszą być zapisane jednym słowem (bez spacji) lub z użyciem podkreślania (pomiędzy nimi). Na przykład: #pracadodatkowa lub # praca_dodatkowa.

Hasztagów można i warto używać wszędzie, ale z umiarem

Możesz oznaczyć hasztagiem dowolne słowo kluczowe, w dowolnym miejscu (zdania), w dowolnym poście czy publikacji w mediach społecznościowych. Wielu osób błędnie uważa, że hasztagi są istotne tylko na początku wiadomości, ale jest to dalekie od prawdy – hasztagi na środku lub na końcu postu mają tę samą „moc”. Hasztagi warto używać, zarówno w publikacjach, jak i w komentarzach. Posty, które są przesycone hasztagami są postrzegane, jako spam. Wykorzystuj je z umiarem.

Hasztagi muszą być proste i łatwe do zapamiętania

Krótkie i przejrzyste hasztagi działają lepiej. Słowa kluczowe muszą być rzetelnie i odpowiednie dobrane. Unikaj używania zbyt powszechnych fraz kluczowych. Hasztag może zawierać liczby, lecz niedozwolone są znaki specjalne np. $ lub &. Wybierając hasztagi, wyobraź siebie na miejscu osoby z grupy docelowej – zastanów się, jakich słów kluczowych szukają Twoi potencjalni klienci. Twój post, publikacja musi spełniać oczekiwania użytkowników.

Hasztag firmowy

Twoja firma powinna mieć minimum 1 lub 2 stałe hasztagi (np. nazwa firmy i główne hasło). Promuj wszystkie wydarzenia oraz projekty firmowe, przypisując każdemu określony z nich własny hasztag. Zawsze sprawdzaj wybrane hasztagi w sieciach społecznościowych.