Angels Advertising logoAngels Advertising logoAngels Advertising logoAngels Advertising logo
  • O nas
  • Logo / Brand
  • Projekty graficzne
  • Strony internetowe
  • Portfolio
  • Kontakt
  • Zadzwoń: 513 910 970
KPiR - czym jest?
KPiR – czym jest?
Luty 21, 2019
Strony internetowe Warszawa vs Olsztyn
Strony internetowe Warszawa vs Olsztyn
Luty 21, 2019
Corporate identity – co to jest i jak ją tworzyć?

Corporate identity – co to jest i jak ją tworzyć?

Myśląc o konkretnej marce w naszej głowie zawsze się pojawia pewny symbol. Może to być konkretne logo, kolor, hasło, itp. Są to elementy, które tworzą system identyfikacji wizualnej firmy (corporate identity), dzięki czemu rozpoznajemy ją spośród tysięcy innych na rynku.

Zobacz projekty logo i cennik

Zobacz projekty i cennik

Corporate identity – z czego się składa?

Identyfikacja wizualna (corporate identity, CI) - to zintegrowana całość, której elementy pomagają firmom komunikować swoją indywidualność, przewagę, wartości. CI zapewnia semantyczną spójność towarów lub usług oraz wszystkich informacji marketingowo-reklamowych, pochodzących z firmy. Na tożsamość wizualną składają się elementy słowne, graficzne, ale też dźwiękowe, zapachowe i dotykowe. Do najważniejszych się zalicza:

  1. Logotyp – oryginalny rysunek lub skrót nazwy firmy czy organizacji. Powinien składać się z około 4-7 liter, bo wtedy jest łatwy do zapamiętania.
  2. Slogan – hasło firmowe, które najczęściej mówi o jej celach, wartościach, misji, postawie wobec otoczenia, itp. On może obiecywać, wyjaśniać lub opisywać. Zazwyczaj występuje w towarzystwie logo. Dobrym przykładem tu posłuży marka Nike i jej hasło „just do it!”.
  3. Kolorystyka oznaczeń, materiałów reklamowych, siedziby. Kluczowym w projektowaniu tożsamości wizualnej marki jest wybór wiodących barw. Udowodniono, że każdy kolor ma swoje znaczenia i skojarzenia, dlatego trzeba wybrać taki zestaw CMYK, który będzie pasował do naszej marki i rodzaju działalności. Np. McDonald’s promuje się w szatach czerwonych i żółtych - kojarzonych z radością, szczęściem, intelektem oraz energią.
  4. Zestaw czcionek korporacyjnych to kolejny ważny element tożsamości wizualnej biznesu.  On odzwierciedla ton, pozycję, nastrój firmy. Czcionka może być lekka, duża, drukowana, maszynowa. Niektórzy eksperci nawet rozróżniają czcionkę żeńską i męską.

Do pozostałych, nie mniej ważnych elementów tożsamości wizualnej marki należą: materiały marketingowe (ulotki, gadżety), wygląd produktów i opakowań, design siedziby i otoczenia firmy, stoisk targowych, dress code pracowników (ubiór, identyfikatory), pieczątki, itd. Wszystkie one są opisane w książce identyfikacji wizualnej firmy (brand book), która pomaga utrzymywać spójność komunikacji wizualnej.

Główne etapy tworzenia Corporate identity

  1. Przed rozpoczęciem prac kreatywnych trzeba zrobić dokładną analizę działalności firmy, jej celów strategicznych, wartości, obecnego statusu oraz perspektyw na przyszłość. Dobra identyfikacja wizualna powinna być dopasowana do charakterystyki marki, zgodna z jej polityką. Żeby stworzyć unikalną i atrakcyjną corporate identity trzeba poznać swoją branżę, zrozumieć wyróżniki firmy na tle innych. Przeanalizować tożsamość korporacyjną konkurentów i partnerów z branży.
  2. Proces tworzenia zacznij od  kreowania hasła i logo. Eksperymentuj z czcionkami - nie powinny być bardzo złożone, ani też zbyt proste. Poznaj znaczenie kolorów i wybierz najlepszy zestaw barw i cieni dla swojej tożsamości wizualnej.
  3. Następnie określ, które pomysły Ci się podobają najbardziej  i wybierz 3 najlepsze do ostatecznego przetestowania. Sprawdź projekty tożsamości korporacyjnej w praktyce - pokaż osobom z grupy docelowej. Niech ocenią jej atrakcyjność, zrozumiałość, zapamiętywalność, itd.). Wszystkie elementy identyfikacji wizualnej marki powinny być zauważalne, przejrzyste i wywoływać pozytywne skojarzenia.

Zobacz projekty stron i cennik

Zobacz projekty i cennik

Marki od dawna stosują różne techniki i metody, aby na długo zostać w pamięci i sercach konsumentów. Wielu firmom to udaje się właśnie dzięki dobrze dobranej i kreatywnej tożsamości wizualnej. Projektowanie corporate identity to bardzo ważny i kreatywny proces, który wymaga cierpliwości i skupienia. Jednocześnie atrakcyjna CI - jeden z kluczowych i najbardziej uczciwych sposobów walki o klientów, dlatego warto zainwestować w nią swój czas oraz pieniędzy.

Sebastian Mroczek


>Założyciel Angels Advertising spełnia się jako Brand Manager. Chętnie przekazuje swoją wiedzę oraz zagłębia się w tematy związane ze sprzedażą w tym głównie obrazowanie, mówienie/pisanie, a zarazem emocjami towarzyszącymi podczas zakupu. Doceniony za szkolenia dla osób oraz firm w tematach grafiki i marketingu uważa, że mamy dużo do odkrycia w tych dziedzinach. Obecnie specjalizując się w budowaniu wizerunku oraz promocji małych i średnich firm zamienia pomysły w korzyści dla Zleceniodawców. Chcesz porozmawiać o Swojej marce? Napisz na maila: biuro@angelsadvertising.pl lub zadzwoń: 513 910 970.

Przeczytaj również

Kiedy przeprowadzić rebranding marki?
Styczeń 14, 2020

Kiedy przeprowadzić rebranding marki?


Czytaj dalej
6 wskazówek jak ulepszyć projekt logo
Grudzień 30, 2019

6 wskazówek jak ulepszyć projekt logo


Czytaj dalej
Dlaczego i jak budować markę osobistą? Wspieraj biznes swoim wizerunkiem.
Listopad 12, 2019

Dlaczego i jak budować markę osobistą? Wspieraj biznes swoim wizerunkiem.


Czytaj dalej

Najnowsze wpisy

  • Rejestracja domeny – jak zarejestrować adres firmowej strony? Luty 17, 2020
  • Jak stworzyć strategię treści i generować większy ruch? Luty 12, 2020
  • Bezpieczna strona internetowa na WordPressie Luty 3, 2020

Projektowanie stron WWW

Zobacz więcej

Projektowanie logo

Zobacz więcej
Angels Advertising

ul. Dolna 16, lok. 2, 10-699 Olsztyn

pn. - pt. | 8.00 - 16-00

biuro@angelsadvertising.pl

+48 513 910 970

  • Strona główna
  • Logo / Brand
  • Projekty graficzne
  • Strony internetowe
  • Portfolio
  • Kontakt
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Tworzenie stron firmowych
  • Studio Graficzne Warszawa
  • Strony internetowe Olsztyn
© Copyright 2013 - 2020 Angels Advertising Sebastian Mroczek | Interaktywna Agencja Reklamowa Olsztyn | Strony internetowe Warszawa

Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies.

Pokaż całą zgodę Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies, jak też na przetwarzanie w celach analizy moich zachowań w niniejszej Stronie moich danych osobowych, zapisywanych w tych plikach, pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze Strony przez Angels Advertising Sebastian Mroczek z siedzibą w Olsztynie przy ul. Dolna 16, lokal 2, 10-699 Olsztyn oraz jego Partnerów. Więcej informacji związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdą Państwo w naszej Polityce Prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, przyjmuję do wiadomości, że mogę w dowolnym momencie wycofać tę zgodę poprzez link umieszczony w Polityce Prywatności

Wyrażam zgodęPolityka prywatności