Myśląc o konkretnej marce w naszej głowie zawsze się pojawia pewny symbol. Może to być konkretne logo, kolor, hasło, itp. Są to elementy, które tworzą system identyfikacji wizualnej firmy (corporate identity), dzięki czemu rozpoznajemy ją spośród tysięcy innych na rynku.
Identyfikacja wizualna (corporate identity, CI) - to zintegrowana całość, której elementy pomagają firmom komunikować swoją indywidualność, przewagę, wartości. CI zapewnia semantyczną spójność towarów lub usług oraz wszystkich informacji marketingowo-reklamowych, pochodzących z firmy. Na tożsamość wizualną składają się elementy słowne, graficzne, ale też dźwiękowe, zapachowe i dotykowe. Do najważniejszych się zalicza:
Do pozostałych, nie mniej ważnych elementów tożsamości wizualnej marki należą: materiały marketingowe (ulotki, gadżety), wygląd produktów i opakowań, design siedziby i otoczenia firmy, stoisk targowych, dress code pracowników (ubiór, identyfikatory), pieczątki, itd. Wszystkie one są opisane w książce identyfikacji wizualnej firmy (brand book), która pomaga utrzymywać spójność komunikacji wizualnej.
Marki od dawna stosują różne techniki i metody, aby na długo zostać w pamięci i sercach konsumentów. Wielu firmom to udaje się właśnie dzięki dobrze dobranej i kreatywnej tożsamości wizualnej. Projektowanie corporate identity to bardzo ważny i kreatywny proces, który wymaga cierpliwości i skupienia. Jednocześnie atrakcyjna CI - jeden z kluczowych i najbardziej uczciwych sposobów walki o klientów, dlatego warto zainwestować w nią swój czas oraz pieniędzy.
>Założyciel Angels Advertising spełnia się jako Brand Manager. Chętnie przekazuje swoją wiedzę oraz zagłębia się w tematy związane ze sprzedażą w tym głównie obrazowanie, mówienie/pisanie, a zarazem emocjami towarzyszącymi podczas zakupu. Doceniony za szkolenia dla osób oraz firm w tematach grafiki i marketingu uważa, że mamy dużo do odkrycia w tych dziedzinach. Obecnie specjalizując się w budowaniu wizerunku oraz promocji małych i średnich firm zamienia pomysły w korzyści dla Zleceniodawców. Chcesz porozmawiać o Swojej marce? Napisz na maila: biuro@angelsadvertising.pl lub zadzwoń: 513 910 970.
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies.