Firma w Google Maps – dlaczego warto?

Firma w Google Maps to jedno z ciekawszych, a przy tym bezpłatnych narzędzi dla lokalnych biznesów. Przedsiębiorca, wyłącznie przy wykorzystaniu konta Google, ma możliwość założenia wizytówki swojej firmy widocznej w Internecie. Największą zaletą prezentacji firmy w Mapach Google jest podniesienie jej widoczności w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki.

Czym jest Google Moja Firma?

W ostatnich latach Internet jest głównym źródłem informacji, również dla klientów szukających produktów bądź usługodawców. Skoro tak, nic dziwnego, że dla odnalezienia interesujących danych większość włącza przeglądarkę. Z tego powodu coraz więcej firm ze swoją ofertą wychodzi do sieci. Głównie przez stronę internetową, ale pomagają też inne narzędzia, a wśród nich Google Moja Firma. To usługa stworzona specjalnie dla przedsiębiorców.

Firma w Google Maps pozwala zaprezentować oraz zarządzać informacjami o prezentowanym biznesie. Dzięki utworzeniu wizytówki Google Moja Firma, przedsiębiorstwo jest widoczne w wyszukiwarce Google oraz Google Maps. Jej stworzenie to gwarancja pozyskania nowych klientów, którzy danych produktów lub usług, zwłaszcza lokalnie, szukają przy wykorzystaniu wyszukiwarki Google. Poza tym, że wizytówka umożliwia szybkie i łatwe znalezienie firmy, to dodatkowo zapewnia łatwy kontakt i upraszcza interakcje z klientem.

Zobacz projekty stron i cennik

Zobacz projekty i cennik

Jakie możliwości daje usługa „Firma w Google Maps”?

Posiadanie wizytówki w Google Moja Firma niesie w sobie wiele korzyści. Przede wszystkim zwiększa szanse odnalezienia firmy przez potencjalnych klientów, gdyż jej dane wyświetlane są w wynikach wyszukiwania Google. Choćby z tego powodu, jest to usługa między innymi dla przedsiębiorców bez firmowej strony internetowej. W samej wizytówce potencjalny klient znajdzie wiele ważnych informacji i funkcji, m.in.:

  • dane kontaktowe (numer telefonu, lokalizacja, adres strony internetowej, godziny otwarcia itp.)
  • branżę (zakres usług/produktów)
  • wyznaczanie trasy do firmy – narzędzie wyznaczania drogi do siedziby firmy, co ułatwia jej odnalezienie przez klienta
  • Google Street View – wirtualne odzwierciedlenie otoczenia firmy w Mapach Google

Kto powinien założyć wizytówkę w Google Moja Firma?

Firma w Google Maps to usługa stworzona z myślą o wszystkich przedsiębiorcach funkcjonujących w sieci. Narzędzie przydatne jest każdemu przedsiębiorcy niezależnie od rodzaju prowadzonego biznesu. Jednak usługa Google Moja Firma polecana jest zwłaszcza małym i średnim firmom działającym lokalnie. Dla wielu lokalnych przedsiębiorców to jedyna szansa na skuteczną walkę z firmami, które kosztem większego budżetu, budują pozycję firmowych stron internetowych. Przy zupełnie darmowym narzędziu, otrzymują oni szansę na przygotowanie oferty dla klientów szukających produktów lub usług przez Internet. Google Moja Firma jest bowiem jednym z najważniejszych czynników decydujących o sukcesie lokalnego SEO.

Rejestracja firmy w Google Maps jest wręcz koniecznością. Pozwala wyeksponować najważniejsze informacje o prowadzonej działalności i poprawia pozycję firmy w wynikach wyszukiwania Google, nawet wówczas, kiedy nie posiada ona strony internetowej. W oczach klienta firma zarejestrowana w Google zyskuje również na wiarygodności. Dlatego nie warto zwlekać i jeżeli jeszcze tego nie zrobiono, założyć wizytówkę firmy w Mapach Google. Cała usługa jest darmowa i wymaga jedynie posiadania konta Google.