Dlaczego biznes potrzebuje Instagrama? Popularność tej platformy stale rośnie. Obecnie z Instagrama korzysta 95% pokolenia Z, 86% Millennials, 66% pokolenia X i 69% Baby Boomers. Głównymi odbiorcami są ludzie, które często podejmują decyzje zakupowe pod wpływem informacji z mediów społecznościowych. Jednocześnie badania pokazują, że użytkownicy Instagrama mocno angażują się w interakcje między sobą i markami1. Wobec powyższego Instagram jest co raz częściej wykorzystywany w strategiach marketingowych różnych firm i marek.
Platformy społecznościowe, oparte na treściach wizualnych (m.in. Instagram), są skutecznym narzędziem promocji i sprzedaży towarów lub usług. W szczególności tych, gdzie zdjęcie i obraz mają ważne znaczenie. Odzież, kosmetyki, meble, dekoracje domowe, itp. to tylko niektóre z kategorii produktów, które można promować w Instagramie. Poniższe rady pomogą efektywnie prowadzić konto na Instagramie oraz pozyskiwać nowych klientów:
Subskrybuj Instagram for business, aby otrzymywać informacje o najnowszych trendach i aktualizacjach
Na blogu Instagram for business znajdziesz porady i wskazówki, dotyczące wykorzystania tej sieci w promocji swojego biznesu. Możesz także otrzymywać powiadomienia o nowych funkcjach oraz różne case studies, pokazujące udane wykorzystanie tej platformy przez marki z różnych branż.
Zoptymalizuj profil swojej firmy na Instagramie
Optymalizacja sprawi, że strona będzie lepiej widoczna dla osób, które używają wyszukiwarek. Co należy zrobić?
Publikuj zdjęcia swoich produktów
Zainwestuj w tworzenie profesjonalnych zdjęć. Podpisuj je oraz dodawaj hasztagi, które pomagają docelowym odbiorcom znaleźć Twoje produkty. Zrób ze swojego konta na Instagramie „witrynę sklepową”.
Angażuj swoją społeczność
Skuteczność reklamy na Instagramie zależy bezpośrednio od liczby obserwujących Twoje konto. Aby zwiększyć liczbę subskrybentów:
Publikuj wideo
Jest to bardzo atrakcyjny sposób na zaprezentowanie nowego produktu, jego cech i zalet lub sposobu korzystania. Zaleca się regularne przygotowywanie i publikowanie materiałów wideo, a następnie ich udostępniaj także na Facebooku lub w wiadomościach e-mail. Nie zapomnij o możliwości osadzania filmów z Instagrama na swoim blogu firmowym. Wykorzystaj potencjał Instagram Stories.
Pokazuj swój biznes „od kuchni”
Otwarcie nowego biura, szkolenie pracowników, nowy sprzęt, osiągnięcia zespołu, imprezy firmowe, itp. – wykorzystaj te wydarzenia, aby promować wewnętrzne życie marki. Zamieszczaj zdjęcia pracowników - klienci chcą i lubią kupować i współpracować z ludźmi, a nie anonimowymi markami.
Analizuj statystyki na Instagramie i oceń skuteczny kanał komunikacji
Skoncentruj się na głównych wskaźnikach skuteczności marketingowej w sieciach społecznościowych: liczbie polubień, komentarzy, udostępnień, wizyt na stronie internetowej firmy.
Nie promuj i nie sprzedawaj w nachalny sposób – prawdziwe relacje ze społecznością zawsze będą gwarancją sukcesu. Pamiętaj o wysokiej jakości contentu i publikowanych treści. Inspiruj, pomagaj, twórz treści edukacyjne, dziel się ciekawymi informacjami. Twoje konta w mediach społecznościowych powinny być wartością dodaną do Twoich produktów i usług.
>Założyciel Angels Advertising spełnia się jako Brand Manager. Chętnie przekazuje swoją wiedzę oraz zagłębia się w tematy związane ze sprzedażą w tym głównie obrazowanie, mówienie/pisanie, a zarazem emocjami towarzyszącymi podczas zakupu. Doceniony za szkolenia dla osób oraz firm w tematach grafiki i marketingu uważa, że mamy dużo do odkrycia w tych dziedzinach. Obecnie specjalizując się w budowaniu wizerunku oraz promocji małych i średnich firm zamienia pomysły w korzyści dla Zleceniodawców. Chcesz porozmawiać o Swojej marce? Napisz na maila: biuro@angelsadvertising.pl lub zadzwoń: 513 910 970.
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies.