Jak promować firmę na Instagramie

Dlaczego biznes potrzebuje Instagrama? Popularność tej platformy stale rośnie. Obecnie z Instagrama korzysta 95% pokolenia Z, 86% Millennials, 66% pokolenia X i 69% Baby Boomers. Głównymi odbiorcami są ludzie, które często podejmują decyzje zakupowe pod wpływem informacji z mediów społecznościowych. Jednocześnie badania pokazują, że użytkownicy Instagrama mocno angażują się w interakcje między sobą i markami1. Wobec powyższego Instagram jest co raz częściej wykorzystywany w strategiach marketingowych różnych firm i marek.

Praktyczne wskazówki, dotyczące promowania swojej firmy w Instagramie

Platformy społecznościowe, oparte na treściach wizualnych (m.in. Instagram), są skutecznym narzędziem promocji i sprzedaży towarów lub usług. W szczególności tych, gdzie zdjęcie i obraz mają ważne znaczenie. Odzież, kosmetyki, meble, dekoracje domowe, itp. to tylko niektóre z kategorii produktów, które można promować w Instagramie. Poniższe rady pomogą efektywnie prowadzić konto na Instagramie oraz pozyskiwać nowych klientów:

Subskrybuj Instagram for business, aby otrzymywać informacje o najnowszych trendach i aktualizacjach

Na blogu Instagram for business znajdziesz porady i wskazówki, dotyczące wykorzystania tej sieci w promocji swojego biznesu. Możesz także otrzymywać powiadomienia o nowych funkcjach oraz różne case studies, pokazujące udane wykorzystanie tej platformy przez marki z różnych branż.

Zoptymalizuj profil swojej firmy na Instagramie

Optymalizacja sprawi, że strona będzie lepiej widoczna dla osób, które używają wyszukiwarek. Co należy zrobić?

  • Ustaw logo swojej firmy jako zdjęcie profilowe. Jeśli nie masz logo, użyj obrazu jednego ze swoich produktów.
  • Użyj nazwy firmy jako nazwę użytkownika na Instagramie.
  • Popracuj nad BIO – czyli biogramem, który decyduje czy ktoś stanie się Twoim klientem czy nie. Jest to zwięzła informacja o firmie – jej wizytówka. Podaj swoje dane kontaktowe, w tym adres URL witryny; napisz co sprzedajesz i dlaczego warto zatrzymać się „u Ciebie” na dłużej.
  • Zwróć uwagę na ustawienia prywatności. Twoje zdjęcia powinny być dostępne i widoczne dla wszystkich użytkowników.


Publikuj zdjęcia swoich produktów

Zainwestuj w tworzenie profesjonalnych zdjęć. Podpisuj je oraz dodawaj hasztagi, które pomagają docelowym odbiorcom znaleźć Twoje produkty. Zrób ze swojego konta na Instagramie „witrynę sklepową”.

Angażuj swoją społeczność

Skuteczność reklamy na Instagramie zależy bezpośrednio od liczby obserwujących Twoje konto. Aby zwiększyć liczbę subskrybentów:

  • Połącz swoje konto na Instagramie z kontem na Facebooku.
  • Opisuj zdjęcia popularnymi hasztagami.
  • Obserwuj inne konta (prywatne i firmowe), zostawiaj „like’i” oraz komentuj publikacje innych użytkowników.  Wchodź w interakcję ze swoimi odbiorcami.
  • Nie zapominaj o call to action (wezwaniach do działania): np. pytaj o opinię, proś o podzielenie się swoją historią lub polecenie produktu, itd.
  • Zaproś publiczność do udziału w konkursach, które skutecznie stymulują aktywność użytkowników. Użyj tego narzędzia, aby przyciągnąć nowych obserwujących oraz zaangażować swoja społeczność do interakcji.
  • Proponuj i rozdawaj zniżki i rabaty.

Publikuj wideo

Jest to bardzo atrakcyjny sposób na zaprezentowanie nowego produktu, jego cech i zalet lub sposobu korzystania. Zaleca się regularne przygotowywanie i publikowanie materiałów wideo, a następnie ich udostępniaj także na Facebooku lub w wiadomościach e-mail. Nie zapomnij o możliwości osadzania filmów z Instagrama na swoim blogu firmowym. Wykorzystaj potencjał Instagram Stories.

Pokazuj swój biznes „od kuchni”

Otwarcie nowego biura, szkolenie pracowników, nowy sprzęt, osiągnięcia zespołu, imprezy firmowe, itp. – wykorzystaj te wydarzenia, aby promować wewnętrzne życie marki. Zamieszczaj zdjęcia pracowników – klienci chcą i lubią kupować i współpracować z ludźmi, a nie anonimowymi markami.

Analizuj statystyki na Instagramie i oceń skuteczny kanał komunikacji

Skoncentruj się na głównych wskaźnikach skuteczności marketingowej w sieciach społecznościowych: liczbie polubień, komentarzy, udostępnień, wizyt na stronie internetowej firmy.

Nie promuj i nie sprzedawaj w nachalny sposób – prawdziwe relacje ze społecznością zawsze będą gwarancją sukcesu. Pamiętaj o wysokiej jakości contentu i publikowanych treści. Inspiruj, pomagaj, twórz treści edukacyjne, dziel się ciekawymi informacjami. Twoje konta w mediach społecznościowych powinny być wartością dodaną do Twoich produktów i usług.